Ο πετρελαϊκός κολοσσός της Σαουδικής Αραβίας, Saudi Aramco, στοχεύει να επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές του στον πετροχημικό τομέα. Για την επίτευξη του στόχου αυτού η εταιρεία σύναψε πρόσφατα συμφωνία με δύο αμερικάνικες εταιρείες, την CB&I και την Chevron Lummus. Με βάση τους όρους της συμφωνίας, η Saudi Aramco χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που διαθέτουν οι δύο αμερικάνικες εταιρείες θα μετατρέπει ένα μέρος του αργού πετρελαίου που παράγει σε χημικά προϊόντα.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Gulf Business, ο Chief Executive της Saudi Aramco, κ. Amin Nasser δήλωσε ότι η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών αφορά στην πιλοτική χρήση της τεχνολογίας των CB&I και Chevron Lummus από την Saudi Aramco τουλάχιστον για τα δύο πρώτα χρόνια, προκειμένου στο μέλλον να μπορεί να γίνει εμπορική εκμετάλλευση της διαδικασίας αυτής για την παραγωγή πετροχημικών προϊόντων.
Τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία είχε υπογράψει παρόμοια συμφωνία με την Saudi Basic Industries Corp. (SABIC) για την κατασκευή ενός χημικού συγκροτήματος το οποίο θα μετατρέπει το αργό πετρέλαιο απευθείας σε χημικές ουσίες, παρακάμπτοντας το στάδιο της διύλισης. Το εργοστάσιο αυτό αναμένεται να ξεκινήσει τις λειτουργίες του το 2025.
Η Saudi Aramco επιδιώκει να διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της και να μην εξαρτάται μόνο από το πετρέλαιο. Η κίνηση αυτή συνδέεται με την απόφαση της εταιρείας να εισαχθεί στο χρηματιστήριο εντός του 2018, προσελκύοντας το ενδιαφέρον μιας μεγάλης γκάμας επενδυτών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ