Η απόφαση του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντα Μόντι, τον Μάιο του 2016, για εφαρμογή ενός προγράμματος αλλαγής του ενεργειακού μείγματος των φτωχών ινδικών νοικοκυριών, με παροχή οικιακών συσκευών που θα χρησιμοποιούν υγραέριο αντί για άλλα ρυπογόνα καύσιμα, όπως το ξύλο ή η ζωική κοπριά, έχει οδηγήσει σε εντυπωσιακή αύξηση των εισαγωγών LPG στην Ινδία.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το Thomson Reuters Eikon ο φετινός Δεκέμβριος θα είναι ο μήνας κατά τον οποίο για πρώτη φορά η Ινδία θα ξεπεράσει την Κίνα σε εισαγωγές LPG κι έτσι θα γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LPG σε όλο τον κόσμο. Για την ακρίβεια, τον Δεκέμβριο οι αποστολές φορτίων LPG στην Ινδία εκτιμάται πως θα αγγίξουν συνολικά τους 2,4 εκατ. τόνους, με την Κίνα να καταλαμβάνει την δεύτερη θέση με 2,3 εκατ. τόνους.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, ο Ted Young, Chief Financial Officer στην Dorian LPG, μιλώντας στο πρακτορείο Reuters τόνισε ότι «η ανάπτυξη στην Ινδία είναι εκπληκτική. Το γεγονός ότι οι επιδοτούμενες οικιακές συνδέσεις έχουν αυξηθεί από τις 140 εκατ. το 2015 στις 181 εκατ. σήμερα είναι πολύ εντυπωσιακό». Η Dorian LPG αναμένει και περαιτέρω αύξηση των ινδικών εισαγωγών καθώς η επιβολή ενός φόρου στην βενζίνη έχει ωθήσει σε αύξηση της χρήσης LPG ως καύσιμο για τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Πετρελαίου της Ινδίας, έως το 2031-32 οι ετήσιες εισαγωγές LPG στην χώρα αναμένεται να αγγίξουν τους 35 εκατ. τόνους.
Βέβαια, με την εξαίρεση του φετινού Δεκεμβρίου, οι μέσες μηνιαίες εισαγωγές της Ινδίας σε LPG κινούνται στα επίπεδα των 1,7 εκατ. τόνων και υπολείπονται σημαντικά των αντίστοιχων μεγεθών της Κινας, που σε μηνιαία βάση εισάγει κατά μέσο όρο 2,2 εκατ. τόνους. Ωστόσο, οι αυξανόμενες ανάγκες της Ινδίας σε LPG αναμένεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, να οδηγήσουν στο προσεχές μέλλον την Ινδία σταθερά μπροστά από την Κίνα, ενώ ήδη από τον περασμένο Απρίλιο η Ινδία ξεπέρασε και την Ιαπωνία, η οποία πλέον καταλαμβάνει την θέση του τρίτου μεγαλύτερου εισαγωγέα LPG στον κόσμο. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Νότια Κορέα.
Να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες εισαγωγές LPG στην Ινδία πραγματοποιούνται από χώρες της Μέσης Ανατολής, ενώ νέος μεγάλος εξαγωγέας αναδεικνύονται σταδιακά οι ΗΠΑ.
Φωτό: dorianlpg.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2024, η Πρέσβειρα και Γενική Πρόξενος του Παναμά στην Ελλάδα, Α.Ε. κυρία Julie Lymberopulos Karnakis, είχε την τιμή να παραδώσει…
Τα ποσοστά συγκέντρωσης στον κλάδο ενέργειας αυξάνονται, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ConocoPhillips να ολοκληρώνει την απόκτηση της, επίσης εισηγμένης στο…
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή…
Η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να υποστεί βαρύ πλήγμα σε περίπτωση που νέα περιοριστικά μέτρα κάνουν την εμφάνισή τους στο εμπόριο, μετά και την…
Τα πρόσφατα δεδομένα για τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας προκαλούν θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ζήτησης, μετά από μήνες νωχελικότητας από τη…
Προκλήσεις φέρεται να αντιμετωπίζει η παραγωγή σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωθώντας το International Grains Council (IGC) να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του…
Η προηγμένη τεχνολογία Norsepower Rotor Sails (NPRS) έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία, ενσωματώνοντας την αιολική πρόωση σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου…
Τη στήριξή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας επιβεβαιώνει εκ νέου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα υπουργεία Οικονομικών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ