
Φαίνεται ότι οι μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αμερική προς τις υπόλοιπες αγορές, μέσω της Διώρυγας του Παναμά, δεν πραγματοποιούνται ανάλογα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Τον Ιούνιο του 2016, όταν εγκαινιάστηκε η νέα Διώρυγα του Παναμά, σχεδιάστηκαν και οι πρώτες εξαγωγές φυσικού αερίου από σχιστολιθικό πετρέλαιο των ΗΠΑ, με την ταυτόχρονη ολοκλήρωση της εγκατάστασης του τερματικού σταθμού εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου «Cheniere’s Sabine Pass» στη Λουϊζιάνα. Με τη διάνοιξη της νέας Διώρυγας τα πλοία μεταφοράς LNG, τα οποία διαθέτουν φαρδιά άτρακτο, θα είχαν τη δυνατότητα να διασχίσουν τη νέα Διώρυγα σε αντίθεση με την παλιά, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον χρόνο του ταξιδιού τους κατά 11 ημέρες, σε περίπτωση που μετέφεραν φορτία προς την Ασία.
Ωστόσο, 17 μήνες μετά τη διάνοιξη της νέας Διώρυγας, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, μόνο ένα πλοίο μεταφοράς LNG έχει τη δυνατότητα να διασχίζει τη νέα Διώρυγα σε ημερήσια βάση. Από τη μεριά της η βιομηχανία φυσικού αερίου «κατηγορεί» την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά για τις καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων μεταφοράς LNG και από την άλλη πλευρά η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά «κατηγορεί» τους διαχειριστές των LNG πλοίων για κωλυσιεργία στον προγραμματισμό και στα χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων τους.
Η λύση για την αποκατάσταση του παραπάνω προβλήματος είναι αναγκαία και προς όφελος των δύο μερών. Από τη μια πλευρά οι εξαγωγείς φυσικού αερίου θα πρέπει να αποδείξουν πως αποτελούν έναν αξιόπιστο και συνεπή προμηθευτή LNG προς την Ασία, η οποία αναζητά νέες πηγές ενέργειας και καυσίμων. Από την άλλη πλευρά η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά θα πρέπει να εξυπηρετεί όσα περισσότερα πλοία γίνεται, καθώς ο ανταγωνισμός είναι έντονος από τα γειτονικά κράτη: χώρες, μεταξύ των οποίων το Μεξικό, λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση της ζήτησης για φυσικό αέριο που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια και την έντονη εξαγωγική δραστηριότητα των ΗΠΑ, ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν νέες εναλλακτικές διαδρομές για τη μεταφορά LNG από την Αμερική προς τις χώρες της Ανατολής, επηρεάζοντας με αυτόν τον τρόπο δυσμενώς την κίνηση στη Διώρυγα του Παναμά.
Φωτό: youtube.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη στη Βόρεια Θάλασσα μετά από έκρηξη και πυρκαγιά νωρίς σήμερα το πρωί στο VICTORIA L, ένα πλοίο μεταφοράς…
Τα κράτη-μέλη της ΕΕ ενέκριναν σήμερα τα πρώτα εμπορικά αντίμετρα κατά των Ηνωμένων Πολιτειών, ως απάντηση στους αμερικανικούς δασμούς στις εισαγωγές αλουμινίου και χάλυβα…
Την αποχώρησή της από διαπραγματεύσεις στο περιθώριο της MEPC με επίκεντρο τη θέσπιση ενός παγκόσμιου levy άνθρακα για τη ναυτιλία ανακοίνωσε η αντιπροσωπεία των…
Καταιγισμός εξελίξεων στον εμπορικό πόλεμο που έχουν εξαπολύσει οι Ηνωμένες Πολιτείες, με την Κίνα να απαντά άμεσα και αποφασιστικά στους χθεσινούς δασμούς ύψους 104%.…
Το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης χτύπησε την Τρίτη 1η Απριλίου η Diana Shipping Inc. γιορτάζοντας 20 χρόνια παρουσίας της στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές.…
Ως επιστέγασμα της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ του ομίλου Hateco και της APM Terminals στο Βιετνάμ, τα δύο μέρη γιόρτασαν τα εγκαίνια ενός νέου τερματικού σταθμού στο…
Η πολιτική που χαράσσει η Ουάσιγκτον με επίκεντρο το εμπόριο, καθώς και ο αντίκτυπους που εκείνη προκαλεί, έχουν οδηγήσει σε αναταραχές στις διεθνείς αγορές.…
Με νέα αλλαγή στο πρώτο σκαλί του βάθρου των παραγγελιών ολοκληρώθηκε ο Μάρτιος, καθώς η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας προσπέρασε εκείνη της Κίνας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ