
Μοιάζει να μην έχουν τέλος τα εμπόδια στην κατασκευή του νέου αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream ΙΙ, ο οποίος θα συνδέει απευθείας τα ρωσικά κοιτάσματα με την αγορά της κεντρικής Ευρώπης. Ο αγωγός Nord Stream ΙΙ, μήκους 1.220 χιλιομέτρων, όταν κατασκευαστεί, θα μεταφέρει 55 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία μέσω της Βαλτικής, «διερχόμενος» από τα χωρικά ύδατα της Ρωσίας, της Φινλανδίας, της Σουηδίας, της Δανίας και της Γερμανίας.
Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες το Κοινοβούλιο της Δανίας ψήφισε νόμο, με τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα στο υπουργείο Εξωτερικών της χώρας να απορρίψει το πέρασμα του αγωγού Nord Stream ΙΙ από τα χωρικά της ύδατα, για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος το όλο ζήτημα ήταν στην ευθύνη και αρμοδιότητα του Οργανισμού Ενέργειας της Δανίας, αλλά πλέον λόγο θα έχει και το ΥΠΕΞ της χώρας.
Η κυβέρνηση της Δανίας έχει αρκετές φορές εγείρει ζητήματα ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης και έχει ζητήσει να τεθεί το ζήτημα σε διαβούλευση μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Ρωσίας, έτσι ώστε να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή θέματα.
Με πιθανό το «μπλόκο» από την Δανία, Αμερικανοί αξιωματούχοι, όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά μέσα, εκφράζουν την άποψη ότι το έργο κατασκευής του αγωγού Nord Stream ΙΙ, εν τέλει, δεν θα προχωρήσει. Θεωρούν ότι πρόκειται για ένα «πολιτικό» και όχι ενεργειακό έργο μέσω του οποίου η Ρωσία θέλει να ενισχύσει την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Μάλιστα, προχωρούν ένα βήμα παρακάτω, τονίζοντας, ευθέως, ότι οι ΗΠΑ δεν επιθυμούν την υλοποίησή του.
Να σημειωθεί ότι επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα κατασκευής του Nord Stream ΙΙ διατυπώνονται, επίσης, και από την Πολωνία καθώς και από τις χώρες της Βαλτικής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEFAN SAUER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης χτύπησε την Τρίτη 1η Απριλίου η Diana Shipping Inc. γιορτάζοντας 20 χρόνια παρουσίας της στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές.…
Ως επιστέγασμα της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ του ομίλου Hateco και της APM Terminals στο Βιετνάμ, τα δύο μέρη γιόρτασαν τα εγκαίνια ενός νέου τερματικού σταθμού στο…
Η πολιτική που χαράσσει η Ουάσιγκτον με επίκεντρο το εμπόριο, καθώς και ο αντίκτυπους που εκείνη προκαλεί, έχουν οδηγήσει σε αναταραχές στις διεθνείς αγορές.…
Υπερ: Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία επιστρέφουν στην κορυφή Με νέα αλλαγή στο πρώτο σκαλί του βάθρου των παραγγελιών ολοκληρώθηκε ο Μάρτιος, καθώς η ναυπηγική βιομηχανία…
LNG carriers φορτωμένα με αμερικανικό φυσικό αέριο, που κατευθύνονται προς την Κίνα, ενδέχεται να χρειαστεί να θέσουν ρότα προς άλλους προορισμούς. Πιο συγκεκριμένα, μετά…
Μια νέα καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας της Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd., η οποία ανακοίνωσε τη λήψη Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από…
Έπειτα από μια περίοδο νωχελικότητας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες φαίνεται να ανεβάζουν τέμπο στις αγορές πλοίων. Όπως αναδεικνύουν τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Xclusiv, Έλληνες πλοιοκτήτες…
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενισχύουν το αποτύπωμά τους στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή, με το 2024 να συνιστά έτος-σταθμό. Ειδικότερα, σύμφωνα με το think tank Embraer,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ