Η διαρκώς αυξανόμενη παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ δίνει τη δυνατότητα προς πραγματοποίηση σημαντικών εξαγωγών για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών και όχι μόνο.
Για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί μεταφορά αιθανίου μέσα από εξόρυξη φυσικού αερίου από σχιστολιθικά πετρώματα των ΗΠΑ προς την Κίνα.
Συγκεκριμένα η εταιρεία παραγωγής και μεταφοράς χημικών φορτίων INEOS και η SP Chemicals της Σιγκαπούρης υπέγραψαν μακροχρόνια συμφωνία για την προμήθεια αιθανίου στην Κίνα. Για τον σκοπό αυτό η INEOS έχει προχωρήσει σε παραγγελία ενός δεξαμενοπλοίου μεταφοράς αιθανίου. Το δεξαμενόπλοιο, κατηγορίας VLEC (Very Large Ethane Carrier), θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 95.000 κυβικά μέτρα αιθανίου, αποτελώντας σύμφωνα με την INEOS το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο του είδους του παγκοσμίως.
Το νέο δεξαμενόπλοιο, το οποίο θα ναυπηγηθεί στην Κίνα, πρόκειται να παραδοθεί στην INEOS το 2019 και θα αποτελεί το πρώτο δεξαμενόπλοιο κατηγορίας VLEC της εταιρείας, η οποία ήδη διαθέτει έναν στόλο από 23 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και πετρελαϊκών φορτίων.
Το πλοίο μόλις ναυπηγηθεί θα βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Evergas και θα μεταφέρει αιθάνιο στο εργοστάσιο πυρόλυσης αερίου της SP Chemicals, που κατασκευάζεται στην πόλη Taixing της Κίνας και το οποίο εκτιμάται ότι θα παράγει 650.000 τόνους αιθυλένιου ετησίως.
Η συμφωνία μεταξύ της INEOS και της SP Chemicals για την μεταφορά αιθανίου στην Κίνα μέσα από την παραγωγή αμερικανικού σχιστολιθικού αερίου αποτελεί ορόσημο για την INEOS αλλά και τη ναυτιλία, σύμφωνα με τον CEO του τμήματος Trading and Shipping της εταιρείας, David Thompson, καθώς συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς του αιθανίου, ενός χημικού φορτίου με ιδιαίτερα μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.
Φωτό: youtube/INEOS
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ