
Οι νέοι διεθνείς κανονισμοί που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την χρήση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, «καθαρότερων» συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ και το πετρέλαιο diesel, ωθούν τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Edouard Philippe, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ναυτιλιακό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Χάβρη, ανακοίνωσε την πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης να επενδύσει σε λιμενικές υποδομές από τις οποίες τα πλοία θα μπορούν να ανεφοδιάζονται με καύσιμο LNG. Στόχος επίσης για την κυβέρνηση της Γαλλίας είναι και η εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης των πλοίων σε λιμάνια της χώρας, καθώς ο ηλεκτρισμός μπορεί να αποτελέσει εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
O κ. Philippe ανέφερε επίσης ότι θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις για τη ναυπήγηση πλοίων που θα καταναλώνουν ως καύσιμο το LNG ή και θα μετασκευασθούν πλοία με την κατάλληλη τεχνολογία.
Η γαλλική CMA CGM, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών έχει προβεί σε παραγγελία εννέα containerships, τα οποία θα διαθέτουν σύστημα που θα καταναλώνει ως καύσιμο μόνο υγροποιημένο φυσικό αέριο, αποτελώντας με αυτόν τον τρόπο την πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα προβεί στη ναυπήγηση containerships μεγάλης χωρητικότητας με τέτοια συστήματα.
Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης αποτελεί η ενίσχυση της θέσης της Γαλλίας στον τομέα της ναυτιλίας και των λιμενικών υπηρεσιών, ακολουθώντας τις τρέχουσες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα αναφορικά με νέες τεχνολογίες και διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ, προσφέρει:
– έως και 25% λιγότερο CO2
– 99% λιγότερες εκπομπές θείου
– 99% λιγότερα λεπτά σωματίδια
– 85% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική τροχιά κινείται η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καταγράφοντας αύξηση κατά 10,8% τον περασμένο Μάρτιο, φτάνοντας τους 2,22 εκατομμύρια επιβάτες. Σύμφωνα…
Την πρώτη παράδοση ναυτιλιακών καυσίμων με βιοκαύσιμα στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο Όμιλος Motor Oil μέσω της θυγατρικής Coral Marine. Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο…
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει διαχρονικά αρωγός στις ανάγκες της κοινωνίας. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στο όραμα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών «Ναυτιλία και Κοινωνία…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ