Ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει τη Ρωσία με τη νήσο Σαχαλίνη, η οποία έχει ύψιστη γεωπολιτική σημασία και βρίσκεται στον βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό, βόρεια της Ιαπωνίας. Η γέφυρα, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, πρόκειται να κατασκευαστεί από την εταιρεία Stroygazmontazh, η οποία ανήκει στον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Arkady Rotenberg. Το έργο, το οποίο αποτελεί συνέχεια της έναρξης κατασκευής μιας υπόγειας σήραγγας από τον Τζόζεφ Στάλιν εβδομήντα χρόνια πριν, εκτιμάται ότι θα κοστίσει $5 δις.
Με την ολοκλήρωση της κατασκευής της γέφυρας το νησί Σαχαλίνη, στο οποίο υπάρχει η πρώτη εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρωσίας, θα μπορέσει να συνδεθεί οδικά και σιδηροδρομικά με την ενδοχώρα της Ρωσίας, αλλά και με το νησί Hokkaido, βόρεια της Ιαπωνίας. Αυτός είναι και ο λόγος που η ρωσική κυβέρνηση επιθυμεί συνεργασία με την κυβέρνηση της Ιαπωνίας για την από κοινού κατασκευή της γέφυρας, η οποία θα προσφέρει οικονομικά οφέλη και στις δύο χώρες.
Πολλοί είναι αυτοί που επικρίνουν την κατασκευή της γέφυρας, καθώς θεωρούν ότι δεν αποτελεί οικονομικά βιώσιμη λύση για την Ρωσία, αλλά από την άλλη πλευρά υπάρχει η αντίληψη ότι το έργο αποτελεί μέρος της οικονομικής πολιτικής του προέδρου Πούτιν και του πολιτικού σχεδίου να ενώσει τα απομακρυσμένα τμήματα της Ρωσίας με την κυρίως ενδοχώρα. Η νήσος έχει τεράστια ενεργειακή αξία για την ευρύτερη περιοχή, ενώ το Κρεμλίνο έχει επενδύσει δισεκατομμύρια για τη βελτίωση των υποδομών και την προώθηση της συγκεκριμένης περιφέρειας στον παγκόσμια ενεργειακό, βιομηχανικό και εμπορικό χάρτη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JESS JONES/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ