Η πρόσφατη και συνεχιζόμενη αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου, κυρίως ως προς τον όγκο των μεταφερόμενων αγαθών και προϊόντων, σηματοδοτεί μια αισιόδοξη ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας. Παρόλα αυτά οι κίνδυνοι παραμένουν. Αναλυτές μάλιστα υποστηρίζουν ότι η σημερινή κατάσταση στις αγορές πρέπει να αντιμετωπισθεί με συγκρατημένη αισιοδοξία.
Πιο συγκεκριμένα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) με νέα δημοσίευσή του πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε ότι το εμπόριο αυξάνεται κατά 3,6%, έναντι του ποσοστού 2,4% που αρχικά είχε ανακοινωθεί και παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση σε σύγκριση με την περσινή πρόβλεψή που διαμορφώθηκε στο ποσοστό 1,3%.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του οργανισμού, η ανάκαμψη αυτή σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ένταση των εμπορικών ροών στην Ασία, ως απόρροια της αύξησης της ζήτησης για εισαγωγές στην Κίνα αλλά και στις ΗΠΑ.
Ο Roberto Azevedo, γενικός διευθυντής του ΠΟΕ, επισημαίνει ότι παρά τα “καλοδεχούμενα” αισιόδοξα νέα για το εμπόριο, δε θα πρέπει να αγνοήσουμε κινδύνους που μπορούν να αναστρέψουν το σημερινό κλίμα. Κίνδυνοι, που είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και αφορούν κυρίως τις πρόσφατες εθνικές πολιτικές προστατευτισμού με “περιοριστικό” αντίκτυπο για το διεθνές εμπόριο, τις ανεξέλεγκτες γεωπολιτικές εξελίξεις και τις ακραίες πλέον φυσικές καταστροφές θα ήταν ικανές να κλονίσουν το υπάρχον θετικό κλίμα των αγορών.
Τέλος, η νομισματική πολιτική στις χώρες της Ε.Ε. αλλά και στις ΗΠΑ προδιαγράφει έναν, αν όχι πτωτικό ρυθμό του παγκόσμιου εμπορίου για το 2018, μια τουλάχιστον πιο ήπια αύξηση σε σύγκριση με φέτος. Στην άποψη αυτή καταλήγουν και αναλυτές, που θεωρούν ότι η νομισματική πολιτική αλλά και ο περιορισμός της “απλόχερης” χρηματοδότησης που θα ασκηθεί από το Πεκίνο, θα συμβάλει προς την ίδια κατεύθυνση.
Το τι μέλει γενέσθαι και πώς η αγορά αντιδράσει στις εξελίξεις, μόνο η Πυθία το γνωρίζει.
Πηγή: World Trade Organizasion
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίστηκαν οι εισαγωγές LNG από την Ινδία και το 2024, καθώς η καθίζηση του Δεκεμβρίου αποτελεί εξαίρεση στη συνολική εικόνα του…
Παρά το γεγονός ότι ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος μαίνεται, επιφέροντας προβλήματα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Μόσχας, οι εξαγωγές ρωσικών σιτηρών επέμειναν στους δυναμικούς τους ρυθμούς…
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, απένειμε σήμερα το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος της Τιμής στον εφοπλιστή Αθανάσιο Μαρτίνο, υπογραμμίζοντας την πολύπλευρη κοινωνική…
Έπειτα από τέσσερα χρόνια στενής συνεργασίας στη ναυτασφαλιστική αγορά ανάμεσα στο West P&I Club και τη Nordic Marine Insurance (Nordic), οι δύο οργανισμοί ανοίγουν…
Το 2025 θα υλοποιηθούν τα προγράμματα αναδιάρθρωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών που εκπονήθηκαν πέρσι μετά την αξιολόγηση των νέων συνθηκών στην αγορά και στην οικονομία. Οι…
Η Berge Bulk και η BHP συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν το πρώτο ταξίδι μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία στην Κίνα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιοντίζελ B100,…
Η πυρηνική τεχνολογία εξακολουθεί να παίρνει δυναμική θέση στη ναυτιλία μέσω του NuProShip, ενός πρωτοποριακού έργου που εξετάζει τη δυνατότητα εφαρμογής πυρηνικής πρόωσης στα…
Νέο γραφείο στην Αθήνα, το οποίο θα λειτουργήσει ως κόμβος διαχείρισης πλοίων άνοιξε η Fleet Management Limited, εταιρεία του ομίλου Caravel. Η κίνηση αυτή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ