Σύμφωνα με τo «Manning report» της Drewry, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται ανάκαμψη στην παγκόσμια ναυλαγορά, τα κόστη επάνδρωσης ενός πλοίου παραμένουν χαμηλά για τους πλοιοκτήτες. Συγκεκριμένα από το 2009 μικρή αύξηση έχει καταγραφεί στους μισθούς των ναυτικών, μια κατάσταση που δείχνει να αντιστρέφεται τα τελευταία χρόνια έστω και με χαμηλό ρυθμό. Ωστόσο, το ισχυρό δολάριο αποτελεί θετικό παράγοντα για τους ναυτικούς, καθώς οι περισσότεροι αμείβονται με το συγκεκριμένο νόμισμα.
Ο κ. Martin Dixon, εκδότης του «Manning report» δήλωσε ότι λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου η ζήτηση για αξιωματικούς στον τομέα του offshore έχει μειωθεί και αυτό έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των διαφορών στα μισθολογικά κόστη των ναυτικών. Ο ίδιος προσέθεσε ότι ενώ ορισμένες ναυλαγορές, όπως το LNG που απαιτούν αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής με υψηλή εξειδίκευση και εμπειρία, θα συνεχίσουν να καταγράφουν αύξηση στους μισθούς πάνω από το μέσο όρο, η μείωση του μισθολογικού κόστους σε άλλες ναυλαγορές θα οδηγήσει σε μέση αύξηση μισθών κάτω από τα επίπεδα του πληθωρισμού τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry το έλλειμμα αξιωματικών συρρικνώθηκε κατά ένα τρίτο το περασμένο έτος αγγίζοντας τους 13.700, με βάση την αξιολόγηση του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου η οποία περιλαμβάνει όλους τους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας εκτός των πλοίων που δεν μεταφέρουν φορτία, όπως τα ρυμουλκά και τα επιβατηγά, αλλά και όσα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν χωρητικότητα κάτω των 10.000 dwt.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Dixon, η επιβράδυνση της ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου και η «υγιής» προσφορά αξιωματικών αναμένεται να εξαλείψει όποια έλλειψη αξιωματικών τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ προβλέπεται να υπάρξει ένα μικρό πλεόνασμα μέχρι το 2021.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2024, η Πρέσβειρα και Γενική Πρόξενος του Παναμά στην Ελλάδα, Α.Ε. κυρία Julie Lymberopulos Karnakis, είχε την τιμή να παραδώσει…
Τα ποσοστά συγκέντρωσης στον κλάδο ενέργειας αυξάνονται, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ConocoPhillips να ολοκληρώνει την απόκτηση της, επίσης εισηγμένης στο…
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή…
Η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να υποστεί βαρύ πλήγμα σε περίπτωση που νέα περιοριστικά μέτρα κάνουν την εμφάνισή τους στο εμπόριο, μετά και την…
Τα πρόσφατα δεδομένα για τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας προκαλούν θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ζήτησης, μετά από μήνες νωχελικότητας από τη…
Προκλήσεις φέρεται να αντιμετωπίζει η παραγωγή σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωθώντας το International Grains Council (IGC) να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του…
Η προηγμένη τεχνολογία Norsepower Rotor Sails (NPRS) έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία, ενσωματώνοντας την αιολική πρόωση σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου…
Τη στήριξή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας επιβεβαιώνει εκ νέου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα υπουργεία Οικονομικών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ