Ο CEO της AP Moller-Maersk, κ. Soren Skou, δήλωσε σε συνέντευξή του στη Financial Times, ότι αναμένονται στο μέλλον ακόμα περισσότερες κοινοπραξίες στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον ίδιο θα οδηγήσει στην κυριαρχία 5-6 εταιρειών στον χώρο την επόμενη δεκαετία, ενώ πριν από δύο μόλις χρόνια οι μεγάλοι παίκτες στη συγκεκριμένη αγορά ήταν γύρω στους 20. Ο κ. Skou επεσήμανε την έντονη τάση προς συγχώνευση που χαρακτηρίζει την τελευταία διετία την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί μέσα από την πραγματοποίηση εξαγορών αλλά και χρεοκοπιών μεγάλων εταιρειών.
Ο κ. Scou δεν παρέλειψε να αναφέρει ως παραδείγματα την εξαγορά της γερμανικής Hapag Lloyd από τη Maersk, την εξαγορά της NOL (Neptune Orient Lines) από την CMA CGM, καθώς και την χρεοκοπία της Hanjin Shipping.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος των συγχωνεύσεων και των εξαγορών στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στην απομάκρυνση των κυβερνήσεων από την εν λόγω αγορά, όπως αυτών της Σιγκαπούρης και των χωρών της Μέσης Ανατολής.
Ο CEO της Maersk ανέφερε επίσης στη συνέντευξή του ότι ο δανέζικος κολοσσός συνεργάζεται με την MSC, τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και μαζί με άλλες δύο εταιρείες, των οποίων το όνομα δεν θέλησε να αναφέρει, ελέγχουν το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Στη συνέντευξή του στη Financial Times ο κ. Scou επεσήμανε επιπλέον την ανάγκη ψηφιοποίησης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων και δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην κυβερνοεπίθεση που δέχτηκαν πρόσφατα τα πληροφοριακά συστήματα της εταιρείας, η οποία εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων μεταξύ $50 εκατ. έως και $450 εκατ. η οποία θα απεικονιστεί στα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου εξαμήνου της εταιρείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Απογειώθηκε» η συνολική επιβατική κίνηση για το 11μηνο του έτους 2024 στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, καταγράφοντας νέο ρεκόρ πριν κλείσει η χρονιά.…
Διακυβερνητική συμφωνία για την προώθηση της περιφερειακής ενεργειακής σταθερότητας, καθώς και καινοτόμων ενεργειακών έργων που αφορούν στην Ανατολική Μεσόγειο και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση,…
Το λιμάνι της Σανγκάης έγινε το πρώτο λιμάνι στον κόσμο που κατέγραψε ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, άνω των 50 εκατ. TEUs. Το κινεζικό λιμάνι καταγράφεται…
Το NATO ζήτησε σήμερα να ερευνηθούν πλήρως οι αιτίες για τη συντριβή του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines, από την οποία σκοτώθηκαν 38 άνθρωποι. «Η…
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ