
Στην ετήσια γενική συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και φιλοξενήθηκε από το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο της Τουρκίας, συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν κυρίως τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία. Συγκεκριμένα, κρίθηκε αναγκαίο το ICS να παροτρύνει τον IMO (International Maritime Organization) να υιοθετήσει πολιτικές που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά τη λειτουργία των πλοίων.
Πιο αναλυτικά, το ICS θα προτείνει τρεις στόχους: α) να διατηρηθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία σε επίπεδα χαμηλότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2008, β) να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050 κατά 50%, συγκριτικά με αυτές του 2008 και γ) μέχρι το 2050 να μειωθούν σε παγκόσμιο επίπεδο οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά ένα συμφωνημένο ποσοστό, με στόχο τη διαρκή μείωση τους ανά έτος.
Ο κ. Esben Poulsson, Πρόεδρος του ICS από το 2016, ανέφερε ότι είναι σημαντικό ο IMO να δώσει ένα σαφές μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι οι διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί (ICS, IMO, BIMCO, INTERCARGO, INTERTANKO) έχουν πάρει μέτρα τα οποία θα συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διεξαγωγή των θαλάσσιων μεταφορών. Ο ίδιος προσέθεσε επιπλέον ότι το ICS θα προτείνει στον IMO να υιοθετήσει τις παραπάνω πολιτικές ως μέρος της στρατηγικής του τελευταίου που αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία και η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή το 2018.
Φωτό: globalnavigationsolutions.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ,…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ