Η Ολλανδία αποτελεί μία από τις χώρες της Ευρώπης που έχει επενδύσει σημαντικά για την προώθηση της χρήσης του LNG στους λιμένες της, κυρίως στο λιμάνι του Ρότερνταμ, στο οποίο προσέγγισε τον περασμένο Σεπτέμβριο για πρώτη φορά πλοίο που καταναλώνει μόνο καύσιμο LNG.
Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αειφορίας που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και στον τομέα της ναυτιλίας, πολλές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Volkswagen, στοχεύουν να εξάγουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιώντας μόνο πλοία που καταναλώνουν LNG.
Συγκεκριμένα, η Volkswagen από το 2019 θα εξάγει αυτοκίνητα από την Ευρώπη προς τη Βόρεια Αμερική χρησιμοποιώντας μόνο πλοία που καταναλώνουν LNG. Πέραν όμως από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας επιδιώκουν τη ναυπήγηση πλοίων που καταναλώνουν καύσιμο LNG.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Carnival Corporation, η οποία έχει προγραμματίσει να ναυπηγήσει εφτά κρουαζιερόπλοια που θα καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο. Το γεγονός αυτό έχει ωθήσει το λιμάνι του Ρότερνταμ να προσβλέπει στην ανάδειξή του ως έναν από τους πιο σημαντικούς κόμβους της Ευρώπης για την τροφοδότηση εμπορικών και επιβατηγών πλοίων με καύσιμο LNG.
Ο τερματικός σταθμός προμήθειας LNG του Ρότερνταμ θα υποδέχεται φορτία LNG, θα τα αποθηκεύει και θα προμηθεύει τα πλοία που θα προσεγγίζουν το λιμάνι. Συγχρόνως θα παρέχει LNG στο εθνικό δίκτυο της Ολλανδίας για την κάλυψη των αναγκών της χώρας. Την ίδια χρονική στιγμή η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ σε συνεργασία με την Εθνική Πλατφόρμα LNG της Ολλανδίας εστιάζουν στην χρήση Bio- LNG, ενός καθαρότερου καυσίμου από το συμβατικό LNG που θα χρησιμοποιείται στον τομέα των μεταφορών του λιμανιού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ