Η Ολλανδία αποτελεί μία από τις χώρες της Ευρώπης που έχει επενδύσει σημαντικά για την προώθηση της χρήσης του LNG στους λιμένες της, κυρίως στο λιμάνι του Ρότερνταμ, στο οποίο προσέγγισε τον περασμένο Σεπτέμβριο για πρώτη φορά πλοίο που καταναλώνει μόνο καύσιμο LNG.
Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αειφορίας που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και στον τομέα της ναυτιλίας, πολλές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Volkswagen, στοχεύουν να εξάγουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιώντας μόνο πλοία που καταναλώνουν LNG.
Συγκεκριμένα, η Volkswagen από το 2019 θα εξάγει αυτοκίνητα από την Ευρώπη προς τη Βόρεια Αμερική χρησιμοποιώντας μόνο πλοία που καταναλώνουν LNG. Πέραν όμως από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας επιδιώκουν τη ναυπήγηση πλοίων που καταναλώνουν καύσιμο LNG.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Carnival Corporation, η οποία έχει προγραμματίσει να ναυπηγήσει εφτά κρουαζιερόπλοια που θα καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο. Το γεγονός αυτό έχει ωθήσει το λιμάνι του Ρότερνταμ να προσβλέπει στην ανάδειξή του ως έναν από τους πιο σημαντικούς κόμβους της Ευρώπης για την τροφοδότηση εμπορικών και επιβατηγών πλοίων με καύσιμο LNG.
Ο τερματικός σταθμός προμήθειας LNG του Ρότερνταμ θα υποδέχεται φορτία LNG, θα τα αποθηκεύει και θα προμηθεύει τα πλοία που θα προσεγγίζουν το λιμάνι. Συγχρόνως θα παρέχει LNG στο εθνικό δίκτυο της Ολλανδίας για την κάλυψη των αναγκών της χώρας. Την ίδια χρονική στιγμή η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ σε συνεργασία με την Εθνική Πλατφόρμα LNG της Ολλανδίας εστιάζουν στην χρήση Bio- LNG, ενός καθαρότερου καυσίμου από το συμβατικό LNG που θα χρησιμοποιείται στον τομέα των μεταφορών του λιμανιού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές άνθρακα της Κίνας τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τον…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ