
Η ιταλική ενεργειακή εταιρεία ENI ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα καταβάλει στην κυβέρνηση της Μοζαμβίκης 350 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ως φόρο κεφαλαιουχικών κερδών, μετά την πώληση στην Exxon Mobil μέρους της συμμετοχής της σε ένα ‘πολύτιμο’ οικόπεδο φυσικού αερίου. Η πώληση αφορά συγκεκριμένα την εξερεύνηση και εκμετάλλευση κοιτασμάτων φυσικού αερίου της λεκάνης Rovuma, στα χωρικά ύδατα της Μοζαμβίκης. Εκτιμάται μάλιστα ότι τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στη χώρα ξεπερνούν τα 85 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια.
Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει το 32% της συμφωνίας αξίας 2,8 δισ δολαρίων ΗΠΑ μεταξύ της ENI και της Exxon Mobil που αφορά την πώληση και τη μεταβίβαση του 25% των μετοχών στην κοινοπραξία της υπεράκτιας εξόρυξης αερίου στη Μοζαμβίκη. Εκπρόσωπος της κυβέρνησης στο Μαπούτο δήλωσε χαρακτηριστικά ότι : «Αυτό είναι το ποσό που συμφωνήθηκε μετά από … σκληρές συνομιλίες».
Στη συγκεκριμένη κοινοπραξία συμμετέχουν η Korea Gas Corp. Καιη Galp Energia, με 10% η κάθε μία, ενώ η ENI και Exon Mobile κατέχουν έκαστη το 35 % των μετοχών.
Ο φόρος κεφαλαιουχικών κερδών που πρέπει να καταβληθεί από την ΕΝΙ θεωρείται ως ανακούφιση για τον προϋπολογισμό της Μοζαμβίκης, ο οποίος έχει πληγεί σοβαρά από την απόφαση των διεθνών ευεργετών και κοινωφελών ιδρυμάτων να σταματήσει την εξωτερική βοήθεια προς τη χώρα τα τελευταία έτη. Η Μοζαμβίκη δεν έχει διαθέτει κρατικό επενδυτικό ταμείο για έκτακτα έσοδα, οπότε ο φόρος που θα καταβληθεί θα χρησιμοποιηθεί άμεσα για να καλύψει η κυβέρνηση τα ελλείμματα στον κρατικό προϋπολογισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη. Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με…
Ο κολοσσός CMA CGM συνεχίζει την επέκταση του στόλου του, παραλαμβάνοντας το containership «CMA CGM TIGA». Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί τον επίλογο μιας παραγγελίας…
Αναντίρρητα, η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει μια περίοδο έντονων προκλήσεων. Τα όρια που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για την αποανθρακοποίηση επιτάσσουν την ανάγκη στροφής…
Νέα σημαντική συμφωνία υπέγραψαν πρόσφατα τα ναυπηγεία Fincantieri, καθώς εξασφάλισαν παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο ακόμα κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός και η…
Θετικές παραμένουν οι τελευταίες εξελίξεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα Very Large Gas Carriers να παραμένουν στο επίκεντρο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη…
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη…
Στο τεύχος της 15ης Αυγούστου 1961, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν στο αναγνωστικό τους κοινό το δανικό επιβατηγό πλοίο «Bornholm», με αφορμή την πρόσφατη ολοκλήρωση…
Οι νέες τεχνολογίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των ναυτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο του 18ου Greener Shipping Summit. Το συνέδριο διοργανώθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ