Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του 2016 που εξέδωσε η πετρελαϊκή εταιρεία της Μαλαισίας, Petronas, καταγράφηκε αύξηση στα κέρδη της, παρά τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου και την αστάθεια που παρατηρείται στην παγκόσμια αγορά.
Συγκεκριμένα, τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα $5,2 δις το 2016, αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2015, σε αντίθεση με τα έσοδα της εταιρείας τα οποία μειώθηκαν το 2016 κατά 17%, από $55,5 δις το 2015 σε $45,9 δις το 2016.
Η πτώση των εσόδων οφείλεται στις χαμηλές πωλήσεις της εταιρείας σε συνδυασμό με τις μειωμένες τιμές των καυσίμων. Εντυπωσιακά ήταν τα κέρδη του τελευταίου τριμήνου του 2016 της εταιρείας, τα οποία έφτασαν τα $2,5 δις, αύξηση κατά 85% συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του ίδιου έτους.
Η αύξηση αυτή οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην άνοδο της τιμής του πετρελαίου τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και στον αυξημένο όγκο πωλήσεων της εταιρείας, ιδίως σε υγροποιημένο φυσικό αέριο. Στα οικονομικά αποτελέσματα παρατηρήθηκε επίσης μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών κατά 22%, λόγω των πολιτικών που υιοθέτησε η Petronas για τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού της κόστους.
Οι πωλήσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου έφτασαν τα 29,01 εκατ. τόνους το 2016, συγκριτικά με τα 28,49 εκατ. τόνους το 2015, μεγάλο μέρος των οποίων αποδίδεται στην αυξημένη ζήτηση για LNG από τις εγκαταστάσεις του Queensland στην Αυστραλία. Η Petronas, παρά τα θετικά αποτελέσματά της, παραμένει επιφυλακτική για το 2017, λόγω της αστάθειας που χαρακτηρίζει τις τιμές των καυσίμων.
Η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σύναψε δεκαετή συμφωνία με την ιαπωνική εταιρεία παραγωγής ενέργειας «Hokkaido Electric Power» για την παροχή στην τελευταία υγροποιημένου φυσικού αερίου. Όπως έχει συμφωνηθεί η Petronas θα παρέχει 130.000 τόνους LNG τον χρόνο στις εγκαταστάσεις υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου της ιαπωνικής εταιρείας παραγωγής ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ