
Σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής τράπεζας KfW Ipex-Bank, εκτιμάται ότι το κόστος των νέων κανονισμών που αφορούν το θαλάσσιο έρμα και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που προκαλούν τα ναυτιλιακά καύσιμα, κυμαίνεται μεταξύ $40 δις και $70 δις, για το σύνολο της παγκόσμιας ναυτιλίας. Από αυτήν την εξέλιξη, βέβαια, θα επωφεληθούν και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές εξοπλισμού, όπως η ΜΑΝ και Wärtsilä.
Παράλληλα, η KfW, με έδρα την Φρανκφούρτη, εκτιμά ότι οι νέοι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τα καύσιμα και το θαλάσσιο έρμα θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις διαλύσεις πλοίων σε επίπεδα ρεκόρ, αλλά μπορεί εν τέλει να λειτουργήσουν και προς όφελος των πλοιοκτητών.
Επομένως, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα επιβαρυνθούν με το κόστος επένδυσης για τα συστήματα επεξεργασίας έρματος και την τεχνολογία καθαρισμού των καυσαερίων, κόστος που ανέρχεται στα 7-11 εκατ. ευρώ ανά πλοίο. Υπάρχει, βέβαια, και η άλλη επιλογή να στείλουν τα πλοία τους προς διάλυση στο τέλος του τρέχοντος έτους.
«Αναμένουμε ότι εμπορικά πλοία ηλικία 20-25 ετών θα πάνε για διάλυση, γιατί η ‘ζωή’ που τους απομένει είναι λίγη και οι απαιτούμενες επενδυτικές δαπάνες για να προσαρμοσθούν στη νέα νομοθεσία πολύ υψηλές», σημειώνει στην έκθεσή της η γερμανική τράπεζα.
Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι τα special surveys, που οφείλουν να πραγματοποιήσουν τα πλοία, μπορεί να οδηγήσει ένα ποσοστό αυτών, κατά μέσο όρο το 13% της τρέχουσας χωρητικότητας του παγκοσμίου στόλου, σε διάλυση έως το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 59% του συνόλου της πλεονάζουσας χωρητικότητας του παγκοσμίου στόλου για το 2016.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την αποχώρησή της από τις εργασίες της MEPC με επίκεντρο τη θέσπιση ενός παγκόσμιου levy άνθρακα για τη ναυτιλία πραγματοποίησε η αντιπροσωπεία των ΗΠΑ.…
Καταιγισμός εξελίξεων στον εμπορικό πόλεμο που έχουν εξαπολύσει οι Ηνωμένες Πολιτείες, με την Κίνα να απαντά άμεσα και αποφασιστικά στους χθεσινούς δασμούς ύψους 104%.…
Το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης χτύπησε την Τρίτη 1η Απριλίου η Diana Shipping Inc. γιορτάζοντας 20 χρόνια παρουσίας της στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές.…
Ως επιστέγασμα της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ του ομίλου Hateco και της APM Terminals στο Βιετνάμ, τα δύο μέρη γιόρτασαν τα εγκαίνια ενός νέου τερματικού σταθμού στο…
Η πολιτική που χαράσσει η Ουάσιγκτον με επίκεντρο το εμπόριο, καθώς και ο αντίκτυπους που εκείνη προκαλεί, έχουν οδηγήσει σε αναταραχές στις διεθνείς αγορές.…
Με νέα αλλαγή στο πρώτο σκαλί του βάθρου των παραγγελιών ολοκληρώθηκε ο Μάρτιος, καθώς η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας προσπέρασε εκείνη της Κίνας.…
LNG carriers φορτωμένα με αμερικανικό φυσικό αέριο, που κατευθύνονται προς την Κίνα, ενδέχεται να χρειαστεί να θέσουν ρότα προς άλλους προορισμούς. Πιο συγκεκριμένα, μετά…
Μια νέα καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας της Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd., η οποία ανακοίνωσε τη λήψη Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ