Ως γνωστόν τα τελευταία 2 χρόνια οι αμερικάνικες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο παραγωγής και εξόρυξης πετρελαίου αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της καθοδικής πορείας που εμφανίζει η τιμή του. Αποτέλεσμα της πτωτικής πορείας είναι σε πρώτη φάση οι περικοπές μισθών και σε δεύτερη φάση οι απολύσεις του εργατικού δυναμικού με στόχο την επιβίωση των εταιρειών.
Ωστόσο γιγαντιαίοι πετρελαϊκοί κολοσσοί όπως η Chevron και η Shell αλλά και μικρότεροι ανεξάρτητοι παραγωγοί πετρελαίου έχουν μειώσει την παραγωγή τους με αποτέλεσμα ορισμένες από τις εταιρείες που προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες, να επηρεαστούν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε αρκετά μειωμένες τιμές.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιρειών παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών εξόρυξης πετρελαίου που έχουν πληγεί από την κρίση στην αγορά είναι η Schlumberger, η Halliburton και η Baker Hughes.
Όσον αφορά την εταιρεία Schlumberger, η οποία εδρεύει στο Τέξας, το 2015 προχώρησε στην απόλυση τουλάχιστον 20.000 εργαζομένων της (15% του εργατικού της δυναμικού) ενώ οι απολύσεις συνεχίστηκαν με τον ίδιο ρυθμό και το 2016.
Όλα δείχνουν σύμφωνα με τους εξειδικευμένους αναλυτές ότι οι εταιρείες θα συνεχίσουν και το 2017 να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Η εταιρεία Weatherford International σε πρόσφατη ανακοίνωσή της ανέφερε πως προχωρά σε μείωση 3.000 θέσεων εργασίας. Από το 2014 η εταιρεία έχει μειώσει το προσωπικό της πάνω από το ήμισυ (από 67.000 σε 30.000). Επίσης, η εταιρεία έχει αποφασίσει να προβεί σε πώληση περιουσιακών της στοιχείων (πλατφόρμες εξόρυξης), αναμένοντας έσοδα $2 δις.
–
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ