Ένα πολύ «κρύο» ξεκίνημα επιφύλασσε το 2017 για την Ευρώπη σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς πολλές χώρες είναι υποχρεωμένες να πληρώσουν premium στις τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ αυτών η Γαλλία και η Ελλάδα. Ο βαρύς χειμώνας των τελευταίων ημερών, ώθησε τις τιμές του φυσικού αερίου σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς η έλλειψη LNG ανάγκασε τη Γαλλία να αυξήσει τις προμήθειες της. Eλλείψεις παρουσιάστηκαν και στην Τουρκία ενώ η Ισπανία εμφάνισε ρεκόρ κατανάλωσης. Ως αποτέλεσμα οι τιμές του LNG βρέθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2014, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα του Bloomberg.
Οι τιμές στη ΝΑ Ασία άγγιξαν τα $9,90 ανά εκατομμύριο Btu LNG, την υψηλότερη τιμή των δύο τελευταίων ετών για μεταφορές από το Κατάρ ή τις ΗΠΑ, ενώ οι τιμές στην Ευρώπη ανήλθαν σε $11,40 ανά εκατομμύριο Btu (9 Ιανουαρίου).
Η Ευρώπη αύξησε τις εισαγωγές της από τη Ρωσία, με την Gazprom να αυξάνει τις εξαγωγές της προς την ήπειρο σε ιστορικά επίπεδα, τόσο μέσω αγωγών όσο και διά θαλάσσης, δεδομένου ότι τα πλοία προσεγγίζουν πιο κοντά στα σημεία που υπάρχει περισσότερη ζήτηση. Ο γαλλικός φορέας διαχείρισης φυσικού αερίου GRTgaz SA σήμανε συναγερμό, καθώς τα αποθέματα έφτασαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αναζητώντας την εισαγωγή φυσικού αερίου μέσω των μεσογειακών λιμένων της χώρας.
Οι εισαγωγές LNG στην Κίνα έφτασαν σε σημείο ρεκόρ τον Νοέμβριο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για τον χειμώνα και στην αχανή ασιατική χώρα.
Αντίστοιχη εικόνα και για την Ελλάδα, όπου η ΔΕΣΦΑ προσβλέπει στην άφιξη τεσσάρων LNG tankers στον τερματικό σταθμό της στη Ρεβυθούσα για τον Ιανουάριο, καθώς κανένα πλοίο δεν έφτασε τον Δεκέμβριο. Συγκριτικά, τον περασμένο Ιανουάριο στη Ρεβυθούσα κατέπλευσαν δύο LNG tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ