
Ένα πολύ «κρύο» ξεκίνημα επιφύλασσε το 2017 για την Ευρώπη σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς πολλές χώρες είναι υποχρεωμένες να πληρώσουν premium στις τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ αυτών η Γαλλία και η Ελλάδα. Ο βαρύς χειμώνας των τελευταίων ημερών, ώθησε τις τιμές του φυσικού αερίου σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς η έλλειψη LNG ανάγκασε τη Γαλλία να αυξήσει τις προμήθειες της. Eλλείψεις παρουσιάστηκαν και στην Τουρκία ενώ η Ισπανία εμφάνισε ρεκόρ κατανάλωσης. Ως αποτέλεσμα οι τιμές του LNG βρέθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2014, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα του Bloomberg.
Οι τιμές στη ΝΑ Ασία άγγιξαν τα $9,90 ανά εκατομμύριο Btu LNG, την υψηλότερη τιμή των δύο τελευταίων ετών για μεταφορές από το Κατάρ ή τις ΗΠΑ, ενώ οι τιμές στην Ευρώπη ανήλθαν σε $11,40 ανά εκατομμύριο Btu (9 Ιανουαρίου).
Η Ευρώπη αύξησε τις εισαγωγές της από τη Ρωσία, με την Gazprom να αυξάνει τις εξαγωγές της προς την ήπειρο σε ιστορικά επίπεδα, τόσο μέσω αγωγών όσο και διά θαλάσσης, δεδομένου ότι τα πλοία προσεγγίζουν πιο κοντά στα σημεία που υπάρχει περισσότερη ζήτηση. Ο γαλλικός φορέας διαχείρισης φυσικού αερίου GRTgaz SA σήμανε συναγερμό, καθώς τα αποθέματα έφτασαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αναζητώντας την εισαγωγή φυσικού αερίου μέσω των μεσογειακών λιμένων της χώρας.
Οι εισαγωγές LNG στην Κίνα έφτασαν σε σημείο ρεκόρ τον Νοέμβριο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για τον χειμώνα και στην αχανή ασιατική χώρα.
Αντίστοιχη εικόνα και για την Ελλάδα, όπου η ΔΕΣΦΑ προσβλέπει στην άφιξη τεσσάρων LNG tankers στον τερματικό σταθμό της στη Ρεβυθούσα για τον Ιανουάριο, καθώς κανένα πλοίο δεν έφτασε τον Δεκέμβριο. Συγκριτικά, τον περασμένο Ιανουάριο στη Ρεβυθούσα κατέπλευσαν δύο LNG tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ