
Στη σύνοδο των μελών του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) στην Βιέννη την περασμένη Τετάρτη ελήφθη η απόφαση -μετά από σχεδόν δύο χρόνια σχετικών συζητήσεων- της μείωσης της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου κατά 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, κάτι που οδήγησε τις τιμές του πετρελαίου σε σημαντική άνοδο. Το Brent βρέθηκε στα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούλιο του 2015, στα $54,27 ανά βαρέλι, ενώ και το αργό κινήθηκε πάνω από το όριο των 50 δολαρίων και συγκεκριμένα στα $51,6. Εχθές, βέβαια, οι τιμές του πετρελαίου μετά το ράλι των προηγουμένων ημερών καταγράφουν υποχώρηση, με το Βrent να υποχωρεί στα $53,23 και το αργό στα $50,64.
Οι πιέσεις που δέχονται οι τιμές οφείλεται στη στάση αναμονής των επενδυτών για το κατά πόσο τα συμφωνηθέντα θα τηρηθούν από τα ίδια τα κράτη μέλη του ΟΠΕΚ αλλά και για το κατά πόσο η συμφωνία θα τύχει της στήριξης και των πετρελαιοεξαγωγικών χωρών που δεν είναι μέλη του Οργανισμού. Το κύριο ερώτημα είναι το κατά πόσο η Μόσχα θα υλοποιήσει τη συμφωνία για μείωση της παραγωγής της σε πετρέλαιο κατά 300.000 βαρέλια ημερησίως με στόχο την εξισορρόπηση της παγκόσμιας ενεργειακής αγοράς. Βέβαια, αρκετοί αναλυτές θεωρούν πως αυτήν την φορά η Ρωσία θα τηρήσει τα συμφωνηθέντα. Αυτό, ωστόσο, μένει να φανεί στο άμεσο μέλλον. Επίσης, και οι εκπεφρασμένες διαφωνίες που υπάρχουν μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ιράν ενισχύουν την αμφιβολία για το κατά πόσο η συμφωνία θα υλοποιηθεί εν τέλει.
Πάντως, εάν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα, η παγκόσμια ισορροπία προσφοράς-ζήτησης έχει μεγάλες πιθανότητες να γυρίσει από πλεόνασμα σε έλλειμμα, ωθώντας τις τιμές του πετρελαίου -κατά την Goldman Sachs- σε επίπεδα άνω των $60 ανά βαρέλι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017.
Από την άλλη, καταγράφονται και οι πρώτες ισχυρές αντιδράσεις από την απόφαση για μείωση της παραγωγής με την Ινδονησία να ανακοινώνει την αναστολή -για μία ακόμα φορά, μετά το 2009- της συμμετοχής της στον ΟΠΕΚ, εκφράζοντας την έντονη αντίδρασή της για την απόφαση του Οργανισμού και τονίζοντας ότι αυτή αντιβαίνει στα οικονομικά συμφέροντα της χώρας.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι αρκετοί αναλυτές εκφράζουν την εκτίμηση ότι η απόφαση του OPEK έχει έναν σίγουρο κερδισμένο, και αυτός δεν είναι άλλος από τις ΗΠΑ, στις οποίες προβλέπεται ότι θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση αν όχι και απογείωση της παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/CHRISTIAN BRUNA & EPA/WU HONG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο 104% θα ανέλθουν οι αμερικανικοί δασμοί σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές από την Τετάρτη 9 Απριλίου σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα ο Λευκός…
Το NAVIGATOR ASSEMBLY με τίτλο #TimelessSeas #NewPaths, προπομπός του 24ου NAVIGATOR 2024 – The Shipping Decision Makers Forum πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου του, ο όμιλος Grimaldi προχώρησε σε παραγγελία εννέα πλοίων κατηγορίας ro-pax στο ναυπηγείο κινεζικό China…
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις παραγγελίες για πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ