Νέα ανακοίνωση με θέμα “το φορολογικό καθεστώς των ναυτεργατών” εξέδωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) στην οποία αναφέρει τα εξής:
“Ύστερα από τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ότι στα πλαίσια της δεύτερης αξιολόγησης από τους θεσμούς, τέθηκε το θέμα για το φορολογικό καθεστώς των ναυτεργατών, πράγμα που επιβεβαιώθηκε και από το προσχέδιο της Κυβέρνησης προς την Τρόικα, η Διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε σήμερα 29 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 09.00, και αφού εκτίμησε την όλη κατάσταση, αποφάσισε την πραγματοποίηση 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με έναρξη την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016 και από ώρα 06.00 μέχρι την 06.00 ώρα της Κυριακής 4 Δεκεμβρίου 2016 με προοπτική κλιμάκωσης.
Οι Έλληνες ναυτικοί, αντί να έχουν μηδενική φορολόγηση, λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην Εθνική οικονομία, έχουν ήδη υποστεί μέχρι σήμερα εξοντωτική αύξηση της φορολογίας του εισοδήματός τους. Και ενώ έπρεπε να αποκατασταθεί η άδικη αυτή μέχρι σήμερα φορολόγησή τους με το παραπάνω προσχέδιο προτείνεται η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος που τους διέπει και η φορολόγησή τους να γίνεται εφεξής σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4387/2016 δηλ. να φορολογείται το εισόδημα τους μέχρι και ποσοστό 45% στο οποίο ποσοστό αν προστεθεί και η ήδη καταβαλλόμενη ειδική εισφορά αλληλεγγύης η οποία αγγίζει το ποσοστό 10%, τότε όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, ο κλάδος των ναυτεργατών οδηγείται στην πλήρη εξαφάνιση του αφού το μισό και πλέον του εισοδήματός του θα εισπράτεται προκαταβολικά από το Κράτος.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά οι αρμόδιοι παρά τις κατ’ επανάληψη δεσμεύσεις τους περί του αντιθέτου, «τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι», αγνόησαν όλα τα ανωτέρω και ελαφρά τη καρδία προτείνουν και εισηγούνται τα όσα πιο πάνω προτείνουν.
Και τίθεται ένα σκληρό ερώτημα : «ποίοι άλλοι εργαζόμενοι της Χώρας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ενώσεως εργάζονται με τις ιδιαίτερα σκληρές και ανθυγιεινές συνθήκες του επαγγέλματός τους παλεύοντας με τα κύματα 24 ώρες το 24ωρο και φορολογούνται τόσο «ληστρικά» με ποσοστό πάνω από 50%»;
Η Διοίκηση της ΠΝΟ θεωρεί την άνω πρόταση ως αιτία πολέμου και προειδοποιεί την Κυβέρνηση και τους αρμοδίους ότι ο αγώνας θα είναι συνεχής και αδιάλειπτος.
Η ΠΝΟ έχει τονίσει επανειλημμένως, και το τονίζει για άλλη μια φορά και σήμερα, ότι η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η μείωση των επικουρικών μας συντάξεων, ο επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων μας με σαφή μείωση τους, η άλωση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των Ταμείων μας η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου, oι επιχειρούμενες νέες ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις, στις ομαδικές απολύσεις, στο δικαίωμα της απεργίας, στον συνδικαλιστικό νόμο κλπ και κυρίως η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των Υπευθύνων και του Κράτους, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα.
Και σαν να μην αρκούσαν όλα τα παραπάνω έρχεται νυν και το τελειωτικό κτύπημα με την προτεινόμενη υπερφορολόγηση των ναυτικών, αντί μηδενισμού της.
Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας καλεί όλους τους συναδέλφους, εν ενεργεία και συνταξιούχους να συσπειρωθούν και να συστρτατευθούν στον κοινό αγώνα για την απόκρουση των πρωτοφανών, ανάλγητων, εξοντωτικών αντεργατικών μέτρων, τα οποία βάζουν ταφόπλακα στο ναυτικό επάγγελμα και στην υπόσταση του κλάδου.
Η ενεργός συμμετοχή όλων στην απεργιακή κινητοποίηση και η ανταπόκριση στο κάλεσμα της ΠΝΟ είναι περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένη και αναγκαία”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης…
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση…
Η κ. Karin Orsel, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της MF Shipping Group και πρόεδρος της ECSA, επιλέχθηκε να λάβει το βραβείο ισότητας των φύλων…
Εκ νέου πτώση, μετά από μια μικρή ανάπαυλα, κατέγραψαν οι διελεύσεις υγραεριοφόρων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ τον περασμένο Οκτώβριο. Άλλωστε, LNG και…
Την τελετή ονοματοδοσίας δύο νεότευκτων containerships γνωστοποίησε μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κολοσσός των τακτικών γραμμών HMM. Ειδικότερα, πρόκειται για τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ