
Σύμφωνα με τον Μοχάμεντ Μπαρκίντο, τον γενικό γραμματέα του ΟΠΕΚ, το 2040 η ζήτηση για πετρέλαιο εκτιμάται ότι θα έχει αυξηθεί σημαντικά και θα έχει αγγίξει τα 109 εκατ. βαρέλια σε ημερήσια βάση, από τα 93 εκατ. βαρέλια την ημέρα που είχε καταγραφεί το 2015.
Αυτή η αυξημένη ζήτηση θα οδηγήσει, όπως είναι αναμενόμενο, και σε ανάγκη σημαντικής αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές και εγκαταστάσεις άντλησης, παραγωγής και μεταφοράς πετρελαίου, το κόστος των οποίων υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα σχεδόν 10 τρις δολάρια ΗΠΑ έως και το 2040, ενώ για τις αντίστοιχες υποδομές και εγκαταστάσεις του φυσικού αερίου θα χρειαστούν περίπου 6 τρις δολάρια ΗΠΑ.
Στην ομιλία του, η οποία δόθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης 2016 Abu Dhabi International Petroleum Exhibition and Conference, ο Μοχάμεντ Μπαρκίντο τόνισε ότι το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα εξακολουθήσουν να συμμετέχουν σε ποσοστό έως και 53% στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα έως και το 2040.
Από την άλλη, βέβαια, επισήμανε με έμφαση ότι η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου χρειάζεται άμεσες και σημαντικές επενδύσεις με στόχο να αντιστραφεί η σημερινή εικόνα της -επί τρία συναπτά έτη- μείωσης των επενδύσεων στον τομέα της εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου. Και αυτό γιατί σε διαφορετική περίπτωση -σημείωσε ο γενικός γραμματέας του ΟΠΕΚ- υπάρχει κίνδυνος μίας προβληματικής τροφοδοσίας των διεθνών αγορών με πετρέλαιο και αέριο και κατά συνέπεια μίας μη ικανοποιητικής κάλυψης των αυξανόμενων ενεργειακών τους αναγκών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WALLACE WOON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ