
Για την Volkswagen, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και την δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, ο στόχος που έχει τεθεί είναι να συμβάλλει στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αλλά και μείωσης του κόστους μεταφοράς των οχημάτων που κατασκευάζει. Αυτόν το στόχο επιδιώκει να τον πετύχει μέσω της χρήσης πλοίων, που θα είναι διπλού καυσίμου, με δυνατότητα καύσης και LNG υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), γεγονός που θα επιτρέψει τη μείωση των εκπομπών CO2 έως και 25%, NOx έως 30%, αιθάλης έως 60%, ενώ η μείωση των εκπομπών σε SOx εκτιμάται ότι μπορεί να αγγίξει ακόμα και το 100%.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, η Volkswagen αναμένεται να είναι ο πρώτος κατασκευαστής οχημάτων στον κόσμο που θα χρησιμοποιεί από το 2019 δύο πλοία με μηχανές διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και πετρέλαιο) της εταιρείας MAN Diesel & Turbo για μεταφορά αυτοκινήτων μεταξύ Ευρώπης και βόρειας Αμερικής. Τα δύο αυτά πλοία, της ναυτιλιακής εταιρείας Siem Car Carriers AS τύπου Roll-on/ Roll-off, θα έχουν μήκος 200 και πλάτος 36 μέτρα, θα διαθέτουν 12 καταστρώματα, ενώ θα έχουν δυνατότητα μεταφοράς έως και 4.500 οχημάτων. Επιπλέον, θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι και 19 κόμβους.
Ο Βόλφραμ Τόμας, Επικεφαλής της Ομάδας Παραγωγής του Ομίλου της Volkswagen, σε δηλώσεις του τόνισε ότι στόχος της εταιρείας είναι «η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του Ομίλου και στο τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και οι πιο αποδοτικές ενεργειακά μεταφορές μέσω της ολοένα και πιο συστηματικής χρήσης πλοίων LNG για τη μεταφορά των οχημάτων μας».
Φωτό: siemcarcarriers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ