
Ενόψει της 70ης Συνόδου της Ναυτιλιακής Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος του IMO, η νέα σύμπραξη με την ονομασία SEA/LNG υπογράμμισε σε δημόσιες ανακοινώσεις της τη δυνατότητα χρήσης του LNG ειδικά για τη ναυτιλία. Η SEA/LNG είναι μια νέα συνεργασία δυνάμεων η οποία αποτελείται από ναυτιλιακές εταιρείες, λιμάνια, σημαντικούς παρόχους LNG κλπ.
Ο νεοσχηματιζόμενος φορέας εξέδωσε μια επίσημη θέση που παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα χρήσης του LNG ως καύσιμου για τη ναυτιλία και υποστηρίζει την πλήρη υιοθέτηση του Annex VI της MARPOL για την ‘πρόληψη’ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία, τη μείωση των αιωρουμένων σωματιδίων και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ο πρόεδρος της SEA/LNG, Peter Keller, χαρακτήρισε το LNG ως “ένα καθαρό, ασφαλές, πρακτικό και οικονομικά βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία”. Τόνισε επίσης πως “πολλά βήματα έχουν γίνει στον τομέα των υποδομών ώστε να επιτυγχάνεται ο γρήγορος, ασφαλής και οικονομικά αποδοτικός ανεφοδιασμός πλοίων σε LNG σε βασικά παγκόσμια λιμάνια • είτε μειώνοντας την τιμή – κόστος των πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, είτε σε συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές για τη δημιουργία διεθνών και εθνικών κανονισμών για την ενίσχυση των επενδύσεων στον τομέα αυτό”.
Να σημειωθεί ότι σχετικά με το LNG ως καύσιμο, υπάρχουν ήδη 86 πλοία παγκοσμίως που το χρησιμοποιούν ενώ άλλα 95 βρίσκονται στο στάδιο κατασκευής. Τα τελευταία 50 χρόνια, τα πλοία που μεταφέρουν LNG έχουν πραγματοποιήσει διαδρομές συνολικού μήκους άνω των 100 εκ. ναυτικών μιλίων – περίπου 4 χιλιάδες φορές το γύρο της γης- χωρίς κάποιο περιστατικό ασφαλείας να έχει καταγραφεί είτε στη θάλασσα είτε σε λιμάνια, γεγονός που καταδεικνύει την ασφάλεια που μπορεί να επιτευχθεί και στην χρήση του LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Υπερ: Σχεδόν μηδενικές οι παραγγελίες πλοίων-μεγαθηρίων το 2025 Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
«Τρέχουν» οι παραδόσεις αεροσκαφών το 2025, με την ευρωπαϊκή Airbus να ξεπερνά τις εκτιμήσεις αναλυτών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, η Airbus παρέδωσε…
Τον διπλασιασμό της κλίμακας ενός ήδη τεράστιου έργου φυσικού αερίου στη δυτική ακτή του Καναδά υποστηρίζει με σθένος η κυβέρνηση μετά τις εμπορικές τριβές…
Απώλειες σημειώθηκαν στις αγορές εμπορευμάτων τη Δευτέρα 7 Απριλίου, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του πετρελαίου μάλιστα να κατρακυλούν στα χαμηλότερα επίπεδα από το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ