Ο Ιαπωνικός νηογνώμονας (NK) έχει αρχίσει δοκιμές για το «Σύστημα Ηλεκτρονικής πιστοποίησης», το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα παγκοσμίως το οποίο θα μπορεί να παρέχει πιστοποιητικά κατάταξης σε κλάση των πλοίων αλλά και τα υποχρεωτικά πιστοποιητικά που εκδίδονται για λογαριασμό των κρατών σημαίας, σε ηλεκτρονική μορφή.
Η χρήση των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών σύμφωνα πάντα με τον Ιαπωνικό νηογνώμονα θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για τις ναυτιλιακές εταιρείες με τη μείωση του κόστους στη μέχρι τώρα χρήση των εντύπων των κρατών σημαίας αλλά και τη διαχείρισή τους επί του πλοίου.
Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ιαπωνικού Νηογνώμονα υλοποιείται σε πλοία που φέρουν σημαία Λιβερίας για λογαριασμό της οποίας έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά πιστοποιητικά σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΜΟ (FAL. 5/Circ.39/rev 2) τον περασμένο Απρίλιο. Οι δοκιμές αφορούν στην λήψη δεδομένων από τα πλοία και κυρίως στην επιβεβαίωση της γνησιότητας των δεδομένων. Η επιτυχία των δοκιμών αυτών θα αποτελέσει την απαρχή για την ανάπτυξη ενός συστήματος για την ολοκληρωμένη παροχή ηλεκτρονικών πιστοποιητικών κατάταξης σε κλάση αλλά και των πιστοποιητικών που απορρέουν από τις διεθνείς συμβάσεις.
Η αποτελεσματικότητα του συστήματος θα αποδειχθεί από την επιβεβαίωση της γνησιότητας του εκδίδοντος το πιστοποιητικό αλλά και από την επάρκεια αποδεικτικών αυτής της γνησιότητας από τον πιστοποιούμενο κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων από τους διάφορους φορείς όπως port state control, vetting surveys, που αποτελούν τους τρίτους κατά περίπτωση φορείς.
Ενδεχομένως, η επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων πιστοποίησης και για τα πιστοποιητικά που εκδίδονται απευθείας από το κράτος σημαίας αλλά και τα πιστοποιητικά από τα port state control (tank vessel examination letter issued by U.S Coast Guard), θα είχε πολλαπλά οφέλη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλία στην περίοδο κρίσης που διανύει μάλλον είναι έτοιμη να υποδεχθεί τις παραπάνω εξελίξεις, εφ’ όσον αποδειχθεί η αποτελεσματικότητα τους, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της. Είναι μία εξέλιξη η οποία θα μειώσει το φόρτο εργασίας στο πλοίο, τις γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά και το λειτουργικό κόστος των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική ρότα συνεχίζει να βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να διαμορφώνεται στα $3.986/FEU την εβδομάδα με…
Ράλι των μετοχών στις διεθνείς αγορές το 2025 προβλέπει η Citigroup καθώς τα μειωμένα επιτόκια και η επιβράδυνση του πληθωρισμού αναμένεται να δώσουν ώθηση…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε σταδιακά να χαλαρώσει τις κυρώσεις σε βάρος της Συρίας σε περίπτωση που επιτευχθεί αξιοσημείωτη πρόοδος από τις νέες αρχές,…
Η Ινδία αναμένεται να υπογράψει σύντομα προκαταρκτική συμφωνία με τη Μογγολία στον τομέα των εξορύξεων, δήλωσε σε διεθνή ΜΜΕ ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος της Ινδίας.…
Κορυφαίες προσωπικότητες της διεθνούς ναυτιλίας αποδίδουν από κοινού ευγνωμοσύνη στον Δημήτρη Φαφαλιό, ο οποίος ολοκλήρωσε τη θητεία του ως Πρόεδρος της INTERCARGO στις 31…
Παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, του Υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, του Δημάρχου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου,…
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου το 2024 οδηγήθηκαν σε μείωση, με το περασμένο έτος να συνιστά το πρώτο μετά και την πανδημία κατά το οποίο…
Ψηλά στην ατζέντα του Πεκίνου φαίνεται να βρίσκεται η οικονομική και εμπορική αναβίωση των περιοχών της δυτικής Κίνας, καθώς πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση προέβη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ