
H Ιορδανία και το Ισραήλ υπέγραψαν συμφωνία που επιτρέπει στην Εθνική Επιχείρηση Ηλεκτρισμού της Ιορδανίας την αγορά φυσικού αερίου από το οικόπεδο Leviathan του Ισραήλ. Η είδηση, που κάνει τον γύρο του κόσμου και προκαλεί εκνευρισμό στη Μέση Ανατολή και στις χώρες του Αραβικού Κόλπου, μεταδόθηκε από την ισραηλινή δημόσια ραδιοφωνία τη Δευτέρα.
Με αυτή τη συμφωνία, το Ισραήλ θα προμηθεύσει την Ιορδανία με περίπου 45 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου – συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ – κατά τα επόμενα 15 χρόνια, ενώ σε δήλωση τη Δευτέρα, η ιορδανική εταιρεία φυσικού αερίου επιβεβαίωσε ότι είχε υπογράψει συμφωνία με την αμερικανική Noble Energy για την προμήθεια περίπου το 40 % των αναγκών της σε φυσικό αέριο από το οικόπεδο Leviathan.
Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Οικονομικών Υποθέσεων Jawad al-Anani είχε περιγράψει πρόσφατα σε διεθνή ΜΜΕ το ισραηλινό φυσικό αέριο ως μία από τις λιγότερο δαπανηρές εναλλακτικές λύσεις που μελετούσε η ιορδανική κυβέρνηση ενώ η απόφαση φαίνεται να ενισχύει τις προσπάθειες της Ουάσιγκτον αλλά και του Αμμάν για αποκατάσταση της ειρηνευτικής διαδικασίας στην περιοχή και τη βελτίωση των ισραηλινό- ιορδανικών σχέσεων μέσω της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων στη Μεσόγειο.
Η συμφωνία έρχεται παρά την ευρεία αποδοκιμασία όχι μόνο στις υπόλοιπες αραβικές χώρες αλλά και εντός της Ιορδανίας. Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξαν μια σειρά από λαϊκές διαδηλώσεις στο Αμμάν κατά της προτεινόμενης εισαγωγής του φυσικού αερίου από το γειτονικό κράτος, γεγονός που αγνοήθηκε από το παλάτι στο Αμμάν τόσο για οικονομικούς λόγους όσο και για διπλωματικούς λόγους αφού ως γνωστόν οι Χασιμίτες βασιλείς είναι φιλικά προσκείμενοι προς τη Δύση και τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ