Με τις μάχες μεταξύ κυβερνητικών και αντικυβερνητικών δυνάμεων να συνεχίζονται στην πετρελαϊκή ημισέληνο της Λιβύης ο κ. Εμμανουήλ Παπαλέξης , CEO, Mare Management S.A. σχολιάζει τις επιπτώσεις του πολέμου στην παγκόσμια βιομηχανία πετρελαίου:
Τα γεγονότα του περασμένου Σαββατοκύριακου αποτέλεσαν το σπουδαιότερο γεγονός της τελευταίας περιόδου στη βιομηχανία πετρελαίου. Ο Ηνωμένος Λιβυκός Στρατός υπό το Στρατηγό Khalifa Haftar επενέβη και πήρε τον έλεγχο των 4 λιμανιών απ’ όπου εξάγεται το πετρέλαιο της χώρας. Βέβαια, στην τρικυμιώδη πολιτική κατάσταση της Λιβύης των τελευταίων ετών αυτό δεν προκαλεί εντύπωση.
Το Προεδρικό Συμβούλιο που διοικεί τη χώρα φαίνεται ότι αντιμετωπίζει την κατάσταση με κάποια συντηρητικότητα και ελπίζει να λύσει το πρόβλημα με διπλωματικούς τρόπους. Είναι κρίμα ότι μια χώρα με 46 δις βαρέλια από πετρελαϊκά αποθέματα αναγκάζει τους κατοίκους της να κάνουν πολύωρες ουρές στις Τράπεζες για να πάρουν 200 δηνάρια (40 δολάρια) για τις πρώτες ανάγκες τους. Ευχόμαστε να υπάρξει κάποια λύση προς όφελος της χώρας και φυσικά και της Ευρώπης η οποία απορροφά το 85% του Λιβυκού πετρελαίου που είναι πολύ κοντά και καλής ποιότητας. Οι στρατιωτικές δυνάμεις δήλωσαν ότι θα προσπαθήσουν να μην διακόψουν τις εξαγωγές και να αυξήσουν την παραγωγή από 200.000 βαρέλια την ημέρα σε 600.000. Ακόμα κι αν συμβεί αυτό, είναι μακράν της ποσότητας των προηγούμενων ετών του ενάμιση εκατομμ. βαρελιών την ημέρα.
ΥΓ. Δυνάμεις πιστές στον Χαφτάρ πήραν τον έλεγχο των λιμανιών Ρας Λανούφ, Ες Σίντερ, Ζουεϊτίνα και Μπρέγκα, εκτοπίζοντας στρατιωτική δύναμη που έχει συμμαχήσει με την κυβέρνηση της Τρίπολης, η οποία υποστηρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη. Σύμφωνα με τις τελευταίες ειδήσεις του διεθνούς πρακτορείου ALJAZEERA 2 πετρελαϊκοί λιμένες έχουν περιέλθει στις δυνάμεις που είναι πιστές στην κυβέρνηση της Ανατολικής Λιβύης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Κωστής Φραγκούλης, επικεφαλής της Franman, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και Α’ Αντιπρόεδρος του International Propeller, τιμήθηκε ως Παγκόσμιο Μέλος της Χρονιάς (2024…
Από βουτιά σε βουτιά συνεχίζουν οι ναύλοι των LNG carriers, με τη Λεκάνη του Ατλαντικού να αποτελεί περιοχή κατάρρευσης των ναύλων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο του 2024 προχώρησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου η Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο.…
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ