Σταθεροποιητικές τάσεις στη ναυλαγορά του χύδην ξηρού φορτίου, με εξαίρεση τα capes, και στάση αναμονής στην αγορά του χύδην υγρού δείχνουν τα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd, με βάση την τακτική έκθεση της εταιρείας για την πορεία της ναυλαγοράς.
Στα χύδην ξηρά φορτία οι ναύλοι στα Panamax παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιδιαίτερα στην περιοχή του Ειρηνικού με τους ναύλους να κυμαίνονται στα $6.200 ανά ημέρα για συμβόλαια έξι μηνών. Τα Supramax και τα Handy είναι αντιμέτωπα με χαμηλή προσφορά φορτίων και ναύλων παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί δείκτες της αγοράς διατηρούν αισιοδοξία στις συγκεκριμένες κατηγορίες φορτηγών πλοίων. Στον αντίποδα τα Capes ωφελήθηκαν από ένα μίνι ράλυ τιμών καθώς οι κύριοι ιδιοκτήτες σιδηρομεταλλευμάτων, BHP και Rio Tinto, βελτίωσαν τις εξαγωγές τους στην Κίνα. Αποτέλεσμα, οι ναύλοι να κυμαίνονται στην περιοχή των $9.000 ανά ημέρα για διετής ναυλώσεις.
Στην αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, όλοι αναμένουν τη συνάντηση του ΟΠΕΚ τον Σεπτέμβριο, στην οποία εκτιμάται ότι θα αποφασιστεί το πάγωμα της παραγωγής το οποίο θα συμβάλλει θετικά στην ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. To Brent διαπραγματεύεται πέριξ των $48 λίγο κάτω από την ανώτατη τιμή των $50 που είχε επιτευχθεί τον Αύγουστο. Στην spot αγορά ο μέσος ναύλος έχει φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα ιδιαίτερα για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια. Στις χρονοναυλώσεις όλες οι κατηγορίες πλοίων υπέστησαν μειώσεις στους ναύλους, με την ετήσια χρονοναύλωση ενός VLCC να κυμαίνεται στα $30.000 την ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τον φιλόδοξο στόχο της TotalEnegies, που προσβλέπει την αποανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων της έως το 2030, χαρακτηρίζεται η νέα συμφωνία που…
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση ενισχύουν πλέον την παρουσία τους σε κάθε τομέα της παγκόσμιας οικονομίας, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας προσβλέπουν…
Σε 27.106 ανήλθαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων (ενάρξεις λειτουργίας επιχειρήσεων) στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, παρουσιάζοντας αύξηση 16,1% σε σχέση με το γ’…
Οι προεκλογικές δεσμεύσεις Τραμπ στον τομέα της ενέργειας φαίνεται ότι θα ανοίξουν ένα νέο παράθυρο ευκαιριών για την αγορά του LNG, σημειώνει πρόσφατη ανάλυση…
Παρά τις δυσκολίες, η ελληνική οικονομία το 2023 έδειξε σημάδια ανθεκτικότητας, στηριζόμενη από συνετές δημοσιονομικές πολιτικές και μέτρια αύξηση της παραγωγικότητας. Αυτό επισημαίνει το…
Παράταση των εθελούσιων περιορισμών στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ βλέπει η Goldman Sachs τους ερχόμενους μήνες. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, η πρόσφατη αποδυνάμωση των…
Ολοένα πιο πρωταγωνιστικός είναι ο ρόλος των κύριων εμπορικών πλοίων στο μείγμα των παραγγελιών. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων της πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
«Shipping Beyond Borders» ήταν ο τίτλος του 19ου Ετήσιου Forum του ICS στην Αθήνα, όπου πληθώρα έμπειρων επαγγελματιών με διαφορετικές ειδικεύσεις στο ευρύτερο φάσμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ