
Σταθεροποιητικές τάσεις στη ναυλαγορά του χύδην ξηρού φορτίου, με εξαίρεση τα capes, και στάση αναμονής στην αγορά του χύδην υγρού δείχνουν τα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd, με βάση την τακτική έκθεση της εταιρείας για την πορεία της ναυλαγοράς.
Στα χύδην ξηρά φορτία οι ναύλοι στα Panamax παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιδιαίτερα στην περιοχή του Ειρηνικού με τους ναύλους να κυμαίνονται στα $6.200 ανά ημέρα για συμβόλαια έξι μηνών. Τα Supramax και τα Handy είναι αντιμέτωπα με χαμηλή προσφορά φορτίων και ναύλων παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί δείκτες της αγοράς διατηρούν αισιοδοξία στις συγκεκριμένες κατηγορίες φορτηγών πλοίων. Στον αντίποδα τα Capes ωφελήθηκαν από ένα μίνι ράλυ τιμών καθώς οι κύριοι ιδιοκτήτες σιδηρομεταλλευμάτων, BHP και Rio Tinto, βελτίωσαν τις εξαγωγές τους στην Κίνα. Αποτέλεσμα, οι ναύλοι να κυμαίνονται στην περιοχή των $9.000 ανά ημέρα για διετής ναυλώσεις.
Στην αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, όλοι αναμένουν τη συνάντηση του ΟΠΕΚ τον Σεπτέμβριο, στην οποία εκτιμάται ότι θα αποφασιστεί το πάγωμα της παραγωγής το οποίο θα συμβάλλει θετικά στην ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. To Brent διαπραγματεύεται πέριξ των $48 λίγο κάτω από την ανώτατη τιμή των $50 που είχε επιτευχθεί τον Αύγουστο. Στην spot αγορά ο μέσος ναύλος έχει φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα ιδιαίτερα για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια. Στις χρονοναυλώσεις όλες οι κατηγορίες πλοίων υπέστησαν μειώσεις στους ναύλους, με την ετήσια χρονοναύλωση ενός VLCC να κυμαίνεται στα $30.000 την ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ