Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις στο Reuters του υπουργού Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, Tord André Lien, δεν αναμένεται να επηρεαστούν -τουλάχιστον άμεσα- οι εξαγωγές νορβηγικού φυσικού αερίου προς την Βρετανία, μετά την απόφαση της τελευταίας για έξοδο από την ΕΕ.
Η Νορβηγία αποτελεί τη μεγαλύτερη πάροχο φυσικού αερίου της Βρετανίας, με το 40% των αναγκών της τελευταίας να καλύπτεται από εισαγωγές από την πρώτη.
Για τους Νορβηγούς εξαγωγείς η εξάρτηση της Βρετανίας από το νορβηγικό φυσικό αέριο είναι τόσο μεγάλη, που συνιστά σημαντικό πλεονέκτημα στις διαπραγματεύσεις που θα ακολουθήσουν μεταξύ των δυο χωρών, στην περίπτωση που το Λονδίνο θελήσει μετά την έξοδό από την ΕΕ να γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), στην οποία προς το παρόν μέλη είναι η Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, η Νορβηγία και η Ελβετία.
Νορβηγοί αξιωματούχοι εκφράζουν προς το παρόν επιφυλάξεις για το αν θα πρέπει να γίνει δεκτή μία πιθανή αίτηση της Βρετανίας για ένταξη στην ΕΖΕΣ, καθώς κάτι τέτοιο θα μετατόπιζε το σημερινό status quo της ΕΖΕΣ, όπου η Νορβηγία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Στο παρελθόν, βέβαια, οι επιφυλάξεις ήταν πιο έντονες αλλά πλέον όλο και περισσότεροι θεωρούν έως και αναγκαία μία τέτοια εξέλιξη, με δεδομένο ότι η Βρετανία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Νορβηγίας.
Το Όσλο προετοιμάζεται βέβαια για κάθε ενδεχόμενο, έχοντας πάντα ως δεδομένο ότι το ισχυρότερό του όπλο στην περίπτωση που η Βρετανία καταθέσει αίτημα για είσοδο στην ΕΖΕΣ θα είναι η εξάρτηση της τελευταίας από το νορβηγικό φυσικό αέριο, γεγονός που θα επιτρέψει στο Όσλο να θέσει επιτακτικά τους δικούς του όρους στο Λονδίνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JERRY LAMPEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το βλέμμα της στο Βιετνάμ στρέφει η SpaceX, η οποία φέρεται να δρομολογεί επένδυση ύψους $1,5 δισ. στο κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας. Πιο συγκεκριμένα,…
Στη διαφοροποίηση του στόλου της συνεχίζει να επενδύει η νοτιοκορεατική HMM, η οποία χαράσσει αντίθετη ρότα σε σχέση με λοιπούς κολοσσούς των τακτικών γραμμών…
Περίοδο δυσκολίας φέρεται να διανύουν τα υγραεριοφόρα πλοία, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους, με τους ναύλους των VLGCs να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους…
Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά…
Η Σουηδία θα αρχίσει την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αντιδραστήρα πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές το 2026, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ουλφ Κρίστερσον σε…
Τα Ιωάννινα υποδέχονται ξανά τα υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα, μετά από 15 χρόνια απουσίας. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου στην ιστορική αυτή λίμνη πραγματοποιήθηκε…
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Το 2024 έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά κινητοποίησης λιμενεργατών στη Βόρεια Αμερική, με το επίκεντρο των απεργιών να είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ