Δεκατέσσερις εταιρείες έχουν ήδη εκφράσει την επιθυμία τους να εγκατασταθούν στη νέα «ελεύθερη» λιμενική ζώνη που θα δημιουργηθεί στη χερσόνησο της Καμτσάτκα της Ανατολικής Σιβηρίας σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές στη Μόσχα.
Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και πληρεξούσιος για την Άπω Ανατολή, Yuri Trutnev δήλωσε πριν λίγες ημέρες, στο πρακτορείο TASS ότι υπάρχει σταδιακώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για το νέο κόμβο εμπορίου, μεταφορών και Logistics που δημιουργείται στην κάποτε λησμονημένη και δυσπρόσιτη περιοχή της Ρωσίας.
Το μεγάλο στοίχημα του Κρεμλίνου είναι να δημιουργηθεί μια νέα οικονομική ζώνη με έμφαση στους τομείς της βιομηχανίας, της ενέργειας, των υπηρεσιών, του εμπορίου, της αποθήκευσης και των μεταφορών η οποία θα ανταγωνίζεται το Χόνγκ Κόνγκ και τη Σιγκαπούρη.
Οι επιχειρήσεις αλλά και οι κάτοικοι της περιοχής θα έχουν σημαντικά προνόμια και φορολογικές ελαφρύνσεις συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων συντελεστών φόρου εισοδήματος και απαλλαγή από φόρο ακίνητης περιουσίας και από άλλες φορολογίες που αφορούν τα νομικά πρόσωπα και το διεθνές κεφάλαιό τους.
Η ελεύθερης τελωνειακή ζώνη της περιοχής αποτελεί σημαντικό κίνητρο για τη μετεγκατάσταση σημαντικών πολυεθνικών εταιρειών κυρίως από την Κίνα και τη ΝΑ Ασία.
***
Με περίπου 370.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα η Καμτσάτκα είναι η μεγαλύτερη χερσόνησος της Ανατολικής Ασίας και βρίσκεται ανάμεσα στη θάλασσα του Μπιερινγκ στο Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό στα ανατολικά και τη Θάλασσα του Okhotsk στα δυτικά. Εκτείνεται από την ανατολική Σιβηρία προς τα νότια, και τη συνέχιση τους προς την κατεύθυνση της Ιαπωνίας, την αλυσίδα των νησιών Kuril. Η κύρια πόλη της Καμτσάτκα, Petropavlovsky-Kamchatsky, βρίσκεται στην Avacha Bay, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα φυσικά λιμάνια του κόσμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το βλέμμα της στο Βιετνάμ στρέφει η SpaceX, η οποία φέρεται να δρομολογεί επένδυση ύψους $1,5 δισ. στο κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας. Πιο συγκεκριμένα,…
Στη διαφοροποίηση του στόλου της συνεχίζει να επενδύει η νοτιοκορεατική HMM, η οποία χαράσσει αντίθετη ρότα σε σχέση με λοιπούς κολοσσούς των τακτικών γραμμών…
Περίοδο δυσκολίας φέρεται να διανύουν τα υγραεριοφόρα πλοία, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους, με τους ναύλους των VLGCs να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους…
Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά…
Η Σουηδία θα αρχίσει την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αντιδραστήρα πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές το 2026, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ουλφ Κρίστερσον σε…
H βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την επιβολή κυρώσεων σε πέντε πλοία και δύο συνδεδεμένες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ…
Τα Ιωάννινα υποδέχονται ξανά τα υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα, μετά από 15 χρόνια απουσίας. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου στην ιστορική αυτή λίμνη πραγματοποιήθηκε…
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ