
Η Σαουδική Αραβία, η κορυφαία εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, σχεδιάζει να επαναδιαπραγματευθεί τις διμερείς συμφωνίες ενεργειακής συνεργασίας με την Κίνα και την Ιαπωνία, σύμφωνα με ανακοίνωση από το Σαουδαραβικό υπουργικό συμβούλιο.
Το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε να αναθέσει σε μια σειρά από υπουργούς τις υψηλόβαθμες συζητήσεις με την κινεζική πλευρά για τα ακόλουθα έργα: ένα νέο μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα της ενέργειας και ένα αρχικό σχέδιο για μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα της αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Οι συζητήσεις με την Ιαπωνία για ένα MOU το οποίο θα αφορά τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας έχει επίσης εγκριθεί πριν λίγες ημέρες από το υπουργικό συμβούλιο.
Η Σαουδική Αραβία διατηρεί παραδοσιακά την πλειοψηφία των εξαγωγών ακατέργαστου πετρελαίου προς την Ασία, τη μεγαλύτερη περιοχή του κόσμου με ανάγκες για μαύρο χρυσό.
Πρόσφατα όμως η κορυφαία παραγωγός του ΟΠΕΚ θορυβήθηκε ότι θα χάσει σημαντικό έδαφος ειδικά από τη Ρωσία και το ανερχόμενο και επανεμφανιζόμενο Ιράν. Με αυτόν το γνώμονα η βασιλική οικογένεια, από τις αρχές του έτους ανταποκρίθηκε στη νέα τάξη πραγμάτων με την απόφαση της για άμεση άντληση και την εξαγωγή περισσότερων ποσοτήτων πετρελαίου. Οι Σαουδάραβες υπουργοί θα αναζητήσουν τόσο από τις αγορές του Τόκιο όσο και της Σαγκάης και του Πεκίνου περιθώρια για συνεργασία σε τομείς όπως η διύλιση, η εμπορία και διεθνής εκμετάλλευση πετροχημικών, αλλά και συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της Aramco.
Το 2015, οι χώρες στην Ασία αντιπροσώπευαν το 65 % των εξαγωγών πετρελαίου της Saudi Aramco από 62,3 % πριν από ένα χρόνο αλλά η δέσμευση του διαδόχου του θρόνου για σταδιακή αλλά σίγουρη απεξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο σημαίνει αλλαγή της γενικότερης ρότας των μοναρχών στο Ριάντ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη. Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με…
Ο κολοσσός CMA CGM συνεχίζει την επέκταση του στόλου του, παραλαμβάνοντας το containership «CMA CGM TIGA». Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί τον επίλογο μιας παραγγελίας…
Αναντίρρητα, η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει μια περίοδο έντονων προκλήσεων. Τα όρια που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για την αποανθρακοποίηση επιτάσσουν την ανάγκη στροφής…
Νέα σημαντική συμφωνία υπέγραψαν πρόσφατα τα ναυπηγεία Fincantieri, καθώς εξασφάλισαν παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο ακόμα κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός και η…
Θετικές παραμένουν οι τελευταίες εξελίξεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα Very Large Gas Carriers να παραμένουν στο επίκεντρο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη…
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη…
Στο τεύχος της 15ης Αυγούστου 1961, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν στο αναγνωστικό τους κοινό το δανικό επιβατηγό πλοίο «Bornholm», με αφορμή την πρόσφατη ολοκλήρωση…
Οι νέες τεχνολογίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των ναυτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο του 18ου Greener Shipping Summit. Το συνέδριο διοργανώθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ