
Οι ναυτιλιακές Αρχές της Μαλαισίας είχαν ενημερώσει σήμερα το πρωί ότι σημειώθηκε πειρατεία σε πετρελαιοφόρο, το οποίο μετέφερε 900 τόνους ντίζελ και το οποίο οδηγήθηκε από τους πειρατές σε ινδονησιακά ύδατα και συγκεκριμένα στα ανοιχτά της νήσου Μπατάμ της Ινδονησίας.
Σε επίσημη ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Malaysian Maritime Enforcement Agency (MMEA), αναφέρεται ότι το πετρελαιοφόρο «MT Vier Harmoni», με έτος ναυπήγησης το 2014, είχε αποπλεύσει από το λιμένα Tanjung Pelepas της Μαλαισίας την περασμένη Δευτέρα και η ποσότητα ντίζελ που μετέφερε είχε εκτιμώμενη αξία 392.795 δολαρίων ΗΠΑ. Μάλιστα, ο διευθυντής της MMEA, Ahmad Puzi Ab Kahar δημοσιοποίησε και φωτογραφία του πετρελαιοφόρου στο λογαριασμό του στο Twitter.
Όμως, με βάση τα όσα υποστήριξε εκπρόσωπος της MMEA σε δηλώσεις του προς το Reuters, κατά πάσα πιθανότητα το «MT Vier Harmoni» δεν έχει πέσει θύμα πειρατικής επίθεσης. Αντιθέτως, τα μέλη του πληρώματος μάλλον αποφάσισαν να «εξαφανίσουν» από τα ραντάρ το πλοίο, λόγω κάποιας διαφωνίας τους με την διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου.
Το υπό σημαία Ινδονησίας «MT Vier Harmoni» ανήκει στην εταιρεία με έδρα την πρωτεύουσα της Ινδονησίας Τζακάρτα «Vierlines», ενώ με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες έχει ναυλωθεί από μία μαλαισιανή εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση που δημοσιοποίησε το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) τα περιστατικά πειρατείας καθώς και ένοπλης ληστείας στην θάλασσα έχουν καταγράψει σημαντική μείωση φτάνοντας τα χαμηλά επίπεδα του 1995, μολονότι έχουν αυξηθεί τα περιστατικά απαγωγών στα ανοικτά της δυτικής Αφρικής. Παρ’ όλ’ αυτά ο κίνδυνος εκδήλωσης πειρατικών φαινομένων παραμένει ισχυρός και χρειάζεται να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα από τις ναυτιλιακές εταιρείες καθώς και από τις κατά τόπους ναυτιλιακές Αρχές των χωρών, όπου η πειρατεία εμφανίζει έξαρση.
Φωτό: http://www.vierlines.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CF Industries Holdings, Inc. ο μεγαλύτερος παραγωγός αμμωνίας στον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα τη δημιουργία κοινοπραξίας με την JERA Co., Inc. (JERA και την…
Ανοδική πορεία καταγράφει η ναυλαγορά των containerships εν μέσω της ανατολής ενός νέου εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, με τον δείκτη WCI της…
Οι εμπορικοί τριγμοί, κυρίως μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες για τη Βραζιλία στην αρένα του παγκόσμιου εμπορίου. Στο πλαίσιο αυτό, η Βραζιλία…
Ρεκόρ αναμένεται να καταγράψουν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2025. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι χώρες της ΕΕ…
Τις υπάρχουσες Ρήτρες Κινδύνου Πολέμου επανεξέτασε η Επιτροπή Εγγράφων της ΒΙΜCO, η οποία συμφώνησε στις επικαιροποιημένες εκδόσεις BIMCO War Risk Clause for Voyage Charter…
Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φιλοδοξεί να γίνει πραγματικότητα μέσα από καινοτόμες δράσεις, όπως το έργο SEASTARS (Sustainable Emission…
Η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου δημιουργεί έντονο προβληματισμό, με τον CEO της MOL, όμως, Takeshi Hashimoto, να υπογραμμίζει…
Αύξηση 2,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο εφέτος, από 2,5% τον Φεβρουάριο και έναντι αύξησης 3,2% τον Μάρτιο 2024. Χαρακτηριστικό είναι ότι επανήλθαν οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ