Στα σχέδια της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Πετρελαίου (NIOC) είναι η άμεση έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών από διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες για δικαιώματα ανάπτυξης νέων πεδίων πετρελαίου και φυσικού αερίου στην χώρα, με τις συμβάσεις που θα υπογραφούν να έχουν χρονική διάρκεια από έξι έως και δώδεκα μήνες.
Να σημειωθεί ότι οι νέες συμβάσεις με την ονομασία IPC- Iran Petroleum Contract αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του σχεδίου της χώρας για αύξηση της παραγωγής αργού στα προ κυρώσεων επίπεδα των τεσσάρων εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα.
Στο πλαίσιο αυτών των νέων συμβάσεων οι αρμόδιες ιρανικές υπηρεσίες έχουν καταρτίσει σχέδια για προσέλκυση επενδύσεων που θα ξεπεράσουν τα 185 δισεκατομμύρια δολάρια σε όλους τους τομείς και κλάδους της βιομηχανίας πετρελαίου μέσα σε μια πενταετία.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Shana, o Ali Kardor, ο οποίος από τον περασμένο Ιούνιο έχει αναλάβει τα καθήκοντα του Διευθύνοντα Συμβούλου της NIOC, σε δηλώσεις του προ ολίγων ημερών είχε αναφέρει ότι προς το παρόν 34 ξένες εταιρείες έχουν εκφράσει το έμπρακτο ενδιαφέρον τους για υποβολή προσφορών.
Στόχος της Τεχεράνης είναι η προσέλκυση ξένων επενδυτών στην χώρα, οι οποίες θα επιτρέψουν την αναγέννηση της ενεργειακής της βιομηχανίας, που αποτελεί και τον κύριο πυλώνα ανάπτυξης της οικονομίας της. Η κυβέρνηση του Προέδρου Χασάν Ρουχανί ευελπιστεί ότι σε ετήσια βάση μπορούν να εισρέουν επενδυτικά κεφάλαια της τάξης των $50 δις στον πετρελαϊκό τομέα της χώρας. Άλλωστε, μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η ιταλική ENI SpA και η γαλλική Total SA έχουν ήδη εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου του Ιράν.
Φωτό: en.nioc.ir
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ