
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να παραπέμψει, εκ νέου, την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Λουξεμβούργου για μη συμμόρφωση με απόφαση του Δικαστηρίου του 2008. Στην ετυμηγορία του ΔΕΚ το 2008 το δικαστήριο διέταζε την ανάκτηση ασυμβίβαστων ενισχύσεων που χορηγήθηκαν στα Ελληνικά Ναυπηγεία. Ακολούθησε απόφαση που εξέδωσε το Δικαστήριο το 2012, με την οποία καταδικαζόταν η Ελλάδα για μη εκτέλεση της απόφασης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, η Ελλάδα δεν έχει ακόμη εκτελέσει την απόφαση που εξέδωσε η Επιτροπή τον Ιούνιο του 2008, η οποία διέταζε την ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους άνω των 250 εκατ. ευρώ που είχαν χορηγηθεί στα Ελληνικά Ναυπηγεία, παρόλο που έχουν περάσει πάνω από επτά χρόνια. Η Επιτροπή ζήτησε τώρα από το Δικαστήριο να επιβάλει στην Ελλάδα κατ΄αποκοπή χρηματική ποινή ύψους 6 εκατ. ευρώ περίπου. Η Επιτροπή ζήτησε επίσης από το Δικαστήριο να επιβάλει ημερήσια χρηματική ποινή ύψους 34.974 ευρώ από την ημέρα έκδοσης της απόφασής του έως την ημερομηνία κατά την οποία η Ελλάδα θα θέσει τέλος στην παράβαση. Η εκτέλεση της απόφασης του 2008 θα εξαλείψει το αθέμιτο πλεονέκτημα που δόθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία, κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων, και στοχεύει στην αποκατάσταση ίσων όρων ανταγωνισμού στην αγορά.
Στην απόφασή του της 28ης Ιουνίου 2012 (υπόθεση C-485/10) το Δικαστήριο επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα δεν εκτέλεσε την απόφαση της Επιτροπής του 2008. Το Δικαστήριο κατέληξε περαιτέρω στο συμπέρασμα ότι δεν είχε επίσης εφαρμοστεί η επιστολή που απέστειλε η Επιτροπή στην Ελλάδα την 1η Δεκεμβρίου 2010. Η επιστολή αυτή έκανε δεκτή μια σειρά δεσμεύσεων εκ μέρους της Ελλάδας ως μέσο εκτέλεσης της απόφασης της Επιτροπής του 2008.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ