Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν την Παρασκευή 15 Ιουλίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα ποσό που αγγίζει τα €272 εκατ. αναμένεται να δοθεί για έργα ενεργειακής υποδομής στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας, με την έμφαση να δίνεται στις υποδομές φυσικού αερίου.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Δράσης για το Κλίμα και την Ενέργεια, Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «είναι απαραίτητο για την επίτευξη της Ενεργειακής Ένωσης η κατασκευή καλά διασυνδεδεμένων ενεργειακών υποδομών». Και συνέχισε λέγοντας ότι «Με την οικονομική υποστήριξη της ΕΕ θα καταστεί δυνατή η συμπλήρωση των υπαρχόντων κενών στην ενεργειακή υποδομή της Ένωσης, βάζοντάς μας στην πορεία μίας πραγματικά διασυνδεδεμένης ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας».
Έχει ενδιαφέρον ότι η Επιτροπή στις αρχές του τρέχοντος έτους υποστήριξε τα σχέδια της φινλανδικής κυβέρνησης για την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι της Χαμίνα, στις νότιες ακτές της χώρας, προσφέροντας χρηματοδότηση ύψους €28,5 εκατ.
Ο εκπεφρασμένος στρατηγικός στόχος της ΕΕ είναι η χρηματοδότηση παρόμοιων έργων και στις χώρες της Βαλτικής, έτσι ώστε να ενταθούν και να καρποφορήσουν οι προσπάθειες για την βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ένα από τα έργα που αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του στο άμεσο μέλλον είναι και ο λεγόμενος «Baltic-connector», ο πρώτος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου που θα συνδέει την Εσθονία με την Φινλανδία και ο οποίος θα επιτρέψει στην Φινλανδία να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο, στο οποίο βασίζεται εν πολλοίς για να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες.
Ένας παρόμοιος αγωγός αναμένεται, επίσης, να συνδέσει και την Εσθονία με την Λετονία.
Να σημειωθεί, επιπλέον, ότι στον αγώνα της ΕΕ για απεξάρτηση από τις ενεργειακές πηγές της Ρωσίας (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) εμπλέκονται άμεσα και παράγοντες της αγοράς από τις ΗΠΑ, αλλά και κυβερνητικά στελέχη από την Ουάσιγκτον, που υποστηρίζουν ότι οι εξαγωγές σχιστολιθικού φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη είναι εφικτό να τερματίσουν σε σύντομο διάστημα την εξάρτηση από τη Ρωσία.
Φωτό: flickr.com/Think Defence
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη διαφοροποίηση του στόλου της συνεχίζει να επενδύει η νοτιοκορεατική HMM, η οποία χαράσσει αντίθετη ρότα σε σχέση με λοιπούς κολοσσούς των τακτικών γραμμών…
Περίοδο δυσκολίας φέρεται να διανύουν τα υγραεριοφόρα πλοία, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους, με τους ναύλους των VLGCs να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους…
Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά…
Η Σουηδία θα αρχίσει την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αντιδραστήρα πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές το 2026, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ουλφ Κρίστερσον σε…
H βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την επιβολή κυρώσεων σε πέντε πλοία και δύο συνδεδεμένες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ…
Τα Ιωάννινα υποδέχονται ξανά τα υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα, μετά από 15 χρόνια απουσίας. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου στην ιστορική αυτή λίμνη πραγματοποιήθηκε…
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Το 2024 έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά κινητοποίησης λιμενεργατών στη Βόρεια Αμερική, με το επίκεντρο των απεργιών να είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ