Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν την Παρασκευή 15 Ιουλίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα ποσό που αγγίζει τα €272 εκατ. αναμένεται να δοθεί για έργα ενεργειακής υποδομής στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας, με την έμφαση να δίνεται στις υποδομές φυσικού αερίου.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Δράσης για το Κλίμα και την Ενέργεια, Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «είναι απαραίτητο για την επίτευξη της Ενεργειακής Ένωσης η κατασκευή καλά διασυνδεδεμένων ενεργειακών υποδομών». Και συνέχισε λέγοντας ότι «Με την οικονομική υποστήριξη της ΕΕ θα καταστεί δυνατή η συμπλήρωση των υπαρχόντων κενών στην ενεργειακή υποδομή της Ένωσης, βάζοντάς μας στην πορεία μίας πραγματικά διασυνδεδεμένης ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας».
Έχει ενδιαφέρον ότι η Επιτροπή στις αρχές του τρέχοντος έτους υποστήριξε τα σχέδια της φινλανδικής κυβέρνησης για την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι της Χαμίνα, στις νότιες ακτές της χώρας, προσφέροντας χρηματοδότηση ύψους €28,5 εκατ.
Ο εκπεφρασμένος στρατηγικός στόχος της ΕΕ είναι η χρηματοδότηση παρόμοιων έργων και στις χώρες της Βαλτικής, έτσι ώστε να ενταθούν και να καρποφορήσουν οι προσπάθειες για την βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ένα από τα έργα που αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του στο άμεσο μέλλον είναι και ο λεγόμενος «Baltic-connector», ο πρώτος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου που θα συνδέει την Εσθονία με την Φινλανδία και ο οποίος θα επιτρέψει στην Φινλανδία να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο, στο οποίο βασίζεται εν πολλοίς για να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες.
Ένας παρόμοιος αγωγός αναμένεται, επίσης, να συνδέσει και την Εσθονία με την Λετονία.
Να σημειωθεί, επιπλέον, ότι στον αγώνα της ΕΕ για απεξάρτηση από τις ενεργειακές πηγές της Ρωσίας (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) εμπλέκονται άμεσα και παράγοντες της αγοράς από τις ΗΠΑ, αλλά και κυβερνητικά στελέχη από την Ουάσιγκτον, που υποστηρίζουν ότι οι εξαγωγές σχιστολιθικού φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη είναι εφικτό να τερματίσουν σε σύντομο διάστημα την εξάρτηση από τη Ρωσία.
Φωτό: flickr.com/Think Defence
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ