Το Μόνιμο Διαιτητικό Δικαστήριο της Χάγης έκρινε σήμερα, Τρίτη, ότι η Κίνα δεν έχει «ιστορικά δικαιώματα» επί του μεγαλύτερου μέρους των στρατηγικής σημασίας υδάτων στη Νότια Σινική Θάλασσα, δίνοντας δίκιο στη Μανίλα στην απόφασή του επί της προσφυγής των Φιλιππίνων κατά της Κίνας σχετικά με τις διεκδικήσεις του Πεκίνου στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.
«Το δικαστήριο κρίνει ότι δεν υπάρχει καμιά νομική βάση ώστε η Κίνα να διεκδικεί ιστορικά δικαιώματα επί των πόρων στις θαλάσσιες ζώνες εντός της «γραμμής με τις 9 παύλες» (Nine Dash Line)», ανακοίνωσε το Δικαστήριο.
«Οι Φιλιππίνες χαιρετίζουν» την απόφαση του Διαρκούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της Χάγης, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών των Φιλιππίνων, ζητώντας αυτοσυγκράτηση και νηφαλιότητα μετά την ευνοϊκή αυτή απόφαση για τη Μανίλα.
«Οι ειδικοί μας μελετούν αυτήν την επιδίκαση με τη φροντίδα και την επιμέλεια που αξίζει σε αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα διαιτησίας», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα ο υπουργός.
Με τη σειρά της η Κίνα ανακοίνωσε ότι ούτε αποδέχεται, ούτε αναγνωρίζει την απόφαση διαιτητικού δικαστηρίου για διαιτησία στη Νότια Σινική Θάλασσα.
«Η απόφαση είναι άκυρη», ανακοίνωσε το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών και συνέχισε τονίζοντας ότι «η εδαφική κυριαρχία και τα ναυτιλιακά δικαιώματα και συμφέροντα της Κίνας στη Νότια Σινική Θάλασσα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επηρεαστούν από αυτές τις αποφάσεις. Η Κίνα αντιτίθεται και ουδέποτε θα δεχτεί οποιαδήποτε αξίωση ή ενέργεια βάσει αυτών των αποφάσεων», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του κινεζικού υπουργείου.
Την απόφαση σχολίασε και ο Ιάπωνας υπουργός Εξωτερικών Φούμιο Κισίντα υπογραμμίζοντας ότι «η απόφαση του Διαρκούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της Χάγης για τη Νότια Σινική Θάλασσα είναι οριστική και νομικά δεσμευτική και τα μέρη της υπόθεσης θα πρέπει να συμμορφωθούν. Η Ιαπωνία υποστηρίζει με συνέπεια τη σημασία της κυριαρχίας του δικαίου και τη χρήση ειρηνικών μέσων, και όχι τη χρήση δύναμης εξαναγκασμού, στην αναζήτηση μιας διευθέτησης στις θαλάσσιες διαμάχες».
ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΦΩΤΟ: STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν το μεγαλύτερο κοράλλι στον κόσμο, κοντά στα Νησιά Σολομώντα στον Ειρηνικό Ωκεανό, ένα κοράλλι που είναι τριπλάσιο σε μέγεθος από…
Οι χώρες της Ασίας με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων λαμβάνουν μέτρα για την ενίσχυση της συμμόρφωσης και της ασφάλειας των ανακυκλώσεων πλοίων…
Το λιμάνι Chancay, το οποίο βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα της ακτογραμμής του Περού, περίπου 78 χλμ. βόρεια της Λίμα, αποτελεί την πρώτη πράσινη και…
Αντιμέτωπη με πρωτοφανείς προκλήσεις φέρεται να παραμένει η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι υποχωρούν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, τα οποία απέχουν πολύ…
Δύο Σομαλοί πειρατές παραπέμφθηκαν στη δικαιοσύνη των ΗΠΑ για τη συμμετοχή τους στην ομηρία ενός Αμερικανού δημοσιογράφου, που διήρκεσε 977 ημέρες. Σε μια απόφαση-ορόσημο,…
Διαχρονικά, οι στήλες των Ναυτικών Χρονικών, εκτός από τις διεθνείς και εγχώριες εξελίξεις της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας, απασχολούνταν και με την επιβατηγό ναυτιλία, παρουσιάζοντας…
Όπως κάθε έτος, η ερευνητική ομάδα της Isalos.net πραγματοποίησε την έρευνα «Επιλέγω Ναυτιλία: Νέοι και νέες στις ναυτικές σπουδές», σκιαγραφώντας το προφίλ των νέων σπουδαστών και σπουδαστριών που εισέρχονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ