O βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος Vale, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, έχει ναυλώσει ένα πλοίο για μεταφορά σχεδόν 50.000 mt άνθρακα οπτανθρακοποίησης από το λιμάνι της Νακάλα στη Μοζαμβίκη στο λιμένα του Swinoujscie στην Πολωνία.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί της αγοράς, το συγκεκριμένο φορτίο άνθρακα οπτανθρακοποίησης θα είναι το πρώτο που θα φτάσει στην Πολωνία απευθείας από τη Νακάλα, από όπου αναχώρησε στα τέλη Ιουνίου.
Να σημειωθεί, ότι οι εισαγωγές άνθρακα οπτανθρακοποίησης στην Πολωνία αυξήθηκαν το 2015 κατά 12% και άγγιξαν τους 2,7 εκατ. mt. Αυτά τα στοιχεία παρουσίασε στην τελευταία της έκθεση ένας από τους μεγαλύτερους μεταλλευτικούς ομίλους της χώρας, JSW Group.
Παρουσιάζει, ενδιαφέρον, ότι ενώ στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται μία συστηματική προσπάθεια για περιορισμό της παραγωγής, εισαγωγής και χρήσης του άνθρακα και περιορισμό της έκλυσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, στην Πολωνία η κυβέρνηση της χώρας εφαρμόζει αντίθετη πολιτική, μολονότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα δύο τρίτα των 50 πιο μολυσμένων πόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται στην Πολωνία.
Βέβαια, ο υπουργός Ενέργειας Krzysztof Tchorzewski, δηλώνει ότι η Βαρσοβία σαφώς και θέλει να μειωθούν οι εκπομπές CO2 αλλά αυτό θα επιτευχθεί όχι με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η αιολική ή η ηλιακή, αλλά με την κατασκευή νέων εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που θα έχουν πολύ πιο αποδοτική καύση άνθρακα. Την ίδια άποψη συμμερίζεται και η συνδικαλιστική ένωση των εργατών στα πολωνικά μεταλλεία εξόρυξης άνθρακα, διαβλέποντας ότι μία απαγόρευση ή περιορισμός σε εισαγωγή/εξόρυξη/χρήση του άνθρακα θα οδηγήσει σε πολυάριθμες απολύσεις εργατών.
Φωτό: flickr.com/Bill Bedell
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το βλέμμα της στο Βιετνάμ στρέφει η SpaceX, η οποία φέρεται να δρομολογεί επένδυση ύψους $1,5 δισ. στο κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας. Πιο συγκεκριμένα,…
Στη διαφοροποίηση του στόλου της συνεχίζει να επενδύει η νοτιοκορεατική HMM, η οποία χαράσσει αντίθετη ρότα σε σχέση με λοιπούς κολοσσούς των τακτικών γραμμών…
Περίοδο δυσκολίας φέρεται να διανύουν τα υγραεριοφόρα πλοία, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους, με τους ναύλους των VLGCs να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους…
Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά…
Η Σουηδία θα αρχίσει την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αντιδραστήρα πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές το 2026, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ουλφ Κρίστερσον σε…
H βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την επιβολή κυρώσεων σε πέντε πλοία και δύο συνδεδεμένες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ…
Τα Ιωάννινα υποδέχονται ξανά τα υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα, μετά από 15 χρόνια απουσίας. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου στην ιστορική αυτή λίμνη πραγματοποιήθηκε…
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ