O βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος Vale, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, έχει ναυλώσει ένα πλοίο για μεταφορά σχεδόν 50.000 mt άνθρακα οπτανθρακοποίησης από το λιμάνι της Νακάλα στη Μοζαμβίκη στο λιμένα του Swinoujscie στην Πολωνία.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί της αγοράς, το συγκεκριμένο φορτίο άνθρακα οπτανθρακοποίησης θα είναι το πρώτο που θα φτάσει στην Πολωνία απευθείας από τη Νακάλα, από όπου αναχώρησε στα τέλη Ιουνίου.
Να σημειωθεί, ότι οι εισαγωγές άνθρακα οπτανθρακοποίησης στην Πολωνία αυξήθηκαν το 2015 κατά 12% και άγγιξαν τους 2,7 εκατ. mt. Αυτά τα στοιχεία παρουσίασε στην τελευταία της έκθεση ένας από τους μεγαλύτερους μεταλλευτικούς ομίλους της χώρας, JSW Group.
Παρουσιάζει, ενδιαφέρον, ότι ενώ στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται μία συστηματική προσπάθεια για περιορισμό της παραγωγής, εισαγωγής και χρήσης του άνθρακα και περιορισμό της έκλυσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, στην Πολωνία η κυβέρνηση της χώρας εφαρμόζει αντίθετη πολιτική, μολονότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα δύο τρίτα των 50 πιο μολυσμένων πόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται στην Πολωνία.
Βέβαια, ο υπουργός Ενέργειας Krzysztof Tchorzewski, δηλώνει ότι η Βαρσοβία σαφώς και θέλει να μειωθούν οι εκπομπές CO2 αλλά αυτό θα επιτευχθεί όχι με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η αιολική ή η ηλιακή, αλλά με την κατασκευή νέων εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που θα έχουν πολύ πιο αποδοτική καύση άνθρακα. Την ίδια άποψη συμμερίζεται και η συνδικαλιστική ένωση των εργατών στα πολωνικά μεταλλεία εξόρυξης άνθρακα, διαβλέποντας ότι μία απαγόρευση ή περιορισμός σε εισαγωγή/εξόρυξη/χρήση του άνθρακα θα οδηγήσει σε πολυάριθμες απολύσεις εργατών.
Φωτό: flickr.com/Bill Bedell
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ