“H Μοζαμβίκη θα καταστεί σύντομα η τρίτη μεγαλύτερη εξαγωγός χώρα φυσικού αερίου στο κόσμο, μετά το Κατάρ και την Αυστραλία.” Με τη φράση αυτή εγκαινίασε η υπουργός εξωτερικών της Ινδίας Sushma Swaraj, την επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού Narendra Modi στην Μοζαμβίκη, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί σε κράτη της ανατολικής Αφρικής. Ο Ινδός πρωθυπουργός επισκέφθηκε αρχικά την Μαπούτο, πρωτεύουσα της Μοζαμβίκης, ενώ αναμένεται να επισκεφθεί ακόμα τη Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής, την Τανζανία και την Κένυα. Αίσθηση προκάλεσε μάλιστα η επιλογή του να ξεκινήσει την επίσκεψη του με την πρώην μεξικανική αποικία, έναντι των παραδοσιακών κρατών- συμμάχων της χώρας.
Σύμφωνα με έγκυρα πρακτορεία ειδήσεων, η επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού στην Αφρικανική ήπειρο, οφείλεται στο ό,τι η Ανατολική Αφρική κατέστη πρόσφατα ως ένα από τα πιο “καυτά” σημεία του παγκόσμιου χάρτη λόγω των αποθεμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου, γεγονός που ενισχύει το ενδιαφέρον της Ινδίας για σύναψη εμπορικών σχέσεων με την Αφρικανική Ήπειρο, ένα πεδίο που έως σήμερα «μονοπωλείται» από την Κίνα.
Η Μοζαμβίκη, η οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο μεγάλων επενδυτικών σχεδίων στον τομέα εκμετάλλευσης φυσικών πόρων, μονοπωλεί ακόμη το ενδιαφέρον πετρελαϊκών κολοσσών όπως η ιταλική Eni και η αμερικανική Exxon Mobil. Σημειώνεται μάλιστα πως η χώρα πέτυχε ετήσια αύξηση του ΑΕΠ κατά 7,2% για το 2015, ενώ σύμφωνα με προβλέψεις θα αγγίξει το 7,3% τα επόμενα δύο έτη, λόγω των αυξημένων εξαγωγών φυσικού αερίου και άνθρακα.
Αν το στρατηγικό σχέδιο της Ινδίας για σύναψη στρατηγικών σχέσεων με χώρες- παραγωγούς ενέργειας παραμείνει ζωντανό, η Μοζαμβίκη αναμένεται να εξελιχθεί σε μια από τις τρεις μεγαλύτες χώρες εξαγωγής προϊόντων ενέργειας στην Ινδία, μεταξύ των σημαντικότερων προορισμών ινδικών επενδύσεων στην Αφρική και ως ένας από τους ισχυρότερους στρατιωτικούς συμμάχους της Ινδίας στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ