Τα μέλη της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών (ΕΔΕ) υποστηρίζουν ότι και ο κλάδος της ναυτιλίας πρέπει να έχει ενεργό συμμετοχή στην παγκόσμια προσπάθεια για περιορισμό των εκπομπών CO2 από τα πλοία. Αλλά το κατά πόσο μπορεί η ναυτιλία να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμά της θα το δείξει μία νέα έρευνα που διενεργεί η Ένωση.
Η παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα στο Παρίσι – COP21 το περασμένο έτος αποφάσισε ότι όλοι οι κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας θα πρέπει να συμβάλλουν στον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη.
Τα μέλη της ΕΔΕ στην ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι ήδη στην Δανία αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για περιορισμό των εκπομπών σε CO2. Παρ’ όλ’ αυτά είναι αναγκαία η ποσοτικοποίηση της δυνατότητας μείωσης των εκπομπών και αυτός είναι ο λόγος που η Ένωση προχωρά σε μία νέα μελέτη για τις δυνατότητες περαιτέρω περιορισμού του ανθρακικού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου, σε συνεργασία και με την υποστήριξη του Danish Maritime Fund.
Σχετικά με την αναγκαιότητα αυτής της μελέτης η αντιπρόεδρος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών Maria Bruun Skipper δήλωσε ότι «στην παρούσα φάση δεν γνωρίζουμε επακριβώς με ποιον τρόπο και πόσο μπορεί να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία. Είναι απαραίτητο να διαμορφώσουμε μία σαφή εικόνα για το πόσο μπορούν να βοηθήσουν τα όποια τεχνικά και λειτουργικά μέσα διαθέτουμε ήδη ή τα όσα πρέπει να λάβουμε στο άμεσο μέλλον. Από την άλλη θα πρέπει να διευκρινιστεί και το κατά πόσο η επιβολή νέων κανονιστικών μέτρων περιορισμού των εκπομπών ρύπων μπορεί να επηρεάσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και την δια θαλάσσης μεταφορά αγαθών. Κατά συνέπεια η υπό διεξαγωγή νέα μελέτη θα μας επιτρέψει να έχουμε μία καλύτερη βάση συζήτησης για τη συμβολή που μπορεί να έχει η ναυτιλία στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της COP21».
Τα μέλη της ΕΔΕ τονίζουν, επίσης, την διάθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και των κρατών μελών του για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας αλλά ακόμα δεν έχει αποκρυσταλλωθεί πλήρως η εικόνα των μέτρων που πρέπει να ληφθούν προς αυτήν την κατεύθυνση, μολονότι ο IMO έχει ήδη υιοθετήσει την πολιτική συλλογής δεδομένων εκπομπών CO2 (monitoring, reporting and verification-MRV) από τα υπάρχοντα πλοία.
Το επόμενο πια βήμα είναι η έναρξη διαπραγματεύσεων για να καθοριστεί το ποσοστό συμμετοχής της ναυτιλίας στον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα αλλά και το πως και πόσο γρήγορα θα πρέπει να επιτευχθεί η μείωση.
Η αντιπρόεδρος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών τόνισε ότι «οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας θέλουν μία συγκεκριμένη απόφαση από τον ΙΜΟ και θέλουν αυτή να είναι φιλόδοξη και βασισμένη σε πραγματικά στοιχεία. Προς το παρόν αναμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας μέσα στους επόμενους μήνες για να διαμορφώσουμε μία σαφή εικόνα».
Σχετικά με τις πρωτοβουλίες προστασίας του περιβάλλοντος που λαμβάνει η Ένωση Δανών Εφοπλιστών μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Alejandro Bolivar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ