Με επίσημη ανακοίνωσή της, η παραγωγός LNG Qatargas ενημερώνει ότι έχει προχωρήσει στη σύναψη μίας μακροχρόνιας Σύμβασης Αγοράς και Πώλησης (SPA) με την Global Energy Infrastructure Limited (GEIL) για την προμήθεια 1,3 τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου προς το Πακιστάν σε ετήσια βάση και μία διάρκεια 20 ετών, με την δυνατότητα αύξησης του εξαγόμενου LNG στα επίπεδα των 2,3 εκατ. τόνων.
Το LNG θα παρέχεται στο Πακιστάν από τη μονάδα Qatargas 2, που αποτελεί μία κοινοπραξία μεταξύ της Qatar Petroleum, της ExxonMobil και της Total, και η οποία άρχισε την παραγωγή της το 2009.
Το πρώτο φορτίο αναμένεται να παραδοθεί στο Πακιστάν το 2018 από ναυλωμένα από την Qatargas πλοία μεταφοράς LNG «Q-Flex».
Ο Saad Sherida Al-Kaabi, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Qatargas, με αφορμή τη συμφωνία δήλωσε «Είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι μπορούμε να στηρίξουμε χώρες που επιθυμούν να ενισχύσουν την ενεργειακή τους ασφάλεια. Αυτή η νέα συμφωνία έρχεται να ενισχύσει την εμπιστοσύνη μας στο Πακιστάν ως μία σημαντική αγορά ενέργειας με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές».
Πέραν, όμως, του Πακιστάν η Qatargas υπέγραψε και μία συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εμπορίας Ενέργειας (RWE Supply & Trading – RWEST) για την παράδοση σε ετήσια βάση ποσότητας LNG 1,1 εκατ. τόνων στην βορειοδυτική Ευρώπη και για μία περίοδο επτάμιση ετών.
Όπως και στην περίπτωση του Πακιστάν η μεταφορά έχει προγραμματιστεί να γίνει με ναυλωμένα από την Qatargas πλοία μεταφοράς LNG «Q-Flex», που έχουν μήκος 315 και πλάτος 50 μέτρα και χωρητικότητα που φτάνει τα 210.100 έως 217.000 m3.
Τα φορτία προς την δυτική Ευρώπη θα παρέχονται από την εγκατάσταση Qatargas 3, μία κοινοπραξία μεταξύ της Qatar Petroleum, της ConocoPhillips και της Mitsui & Co. Ltd.
Φωτό: flickr.com/QATARGAS/Ship Construction (Q-Flex and Q-Max) at SHI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ