Ο πετρελαϊκός όμιλος της Πολωνίας Lotos, όπως προκύπτει από δηλώσεις Ιρανού αξιωματούχου στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Shana, έχει προβεί σε αγορά (one-off purchase) ποσότητας 2 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου από το Ιράν. Βέβαια, ακόμα δεν έχει διευκρινισθεί πλήρως εάν η ποσότητα θα έχει τελικό παραλήπτη όντως την Grupa Lotos ή την PKN Orlen, η οποία επίσης ανήκει στο πολωνικό δημόσιο ή αν θα διοχετευθεί μέσω των αγωγών πετρελαίου στην Γερμανία.
Ο Διευθυντής διεθνών υποθέσεων στην Εθνική Ιρανική Εταιρία Πετρελαίου (NIOC), Mohsen Ghamsari, δήλωσε ότι η αγορασθείσα από την Grupa Lotos ποσότητα αργού φορτώθηκε από τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις του ιρανικού νησιού Kharg την περασμένη εβδομάδα, ενώ πρόσθεσε ότι στα σχέδια των δύο χωρών είναι η υπογραφή μακροχρόνιων συμφωνιών προμήθειας αργού, αλλά αυτό θα «εξαρτηθεί από την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στις δύο χώρες».
Οι νεώτερες πληροφορίες θέλουν το δεξαμενόπλοιο VLCC «Atlantas», υπό λιβεριανή σημαία, να έχει φορτώσει την αναφερθείσα ποσότητα αργού και να κατευθύνεται προς τον πολωνικό λιμένα του Γκντανσκ στην Βαλτική.
Το «Atlantas» να σημειωθεί ότι λόγω μεγέθους δε μπορεί να δέσει στο λιμάνι του Γκντανσκ και αναμένεται το φορτίο του αργού να μεταφερθεί σε μικρότερο πλοίο που θα το μεταφέρει σταδιακά στις εγκαταστάσεις του βαλτικού λιμένα της Πολωνίας.
Έχει ενδιαφέρον ότι μόλις τον περασμένο Μάιο ο υφυπουργός Ενέργειας της Πολωνίας Michal Kurtyka δήλωσε ότι η χώρα του βρισκόταν σε συνομιλίες με το Ιράν σχετικά με τις δυνατότητες συνεργασίας στους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Να σημειωθεί ότι πρόκειται για το πρώτο φορτίο αργού πετρελαίου που αποστέλλεται από το Ιράν προς την Βαλτική μετά την άρση των κυρώσεων εις βάρος της Τεχεράνης, με την τελευταία να φαίνεται πως κινείται ενεργά και επιτυχώς προς την κατεύθυνση επανάκτησης της θέσης της ως κύριου τροφοδότη με πετρέλαιο αλλά και φυσικό αέριο των χωρών της ΕΕ.
Φωτό: flickr.com/ Aad Born
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ