Εν μέσω πανηγυρικών δηλώσεων και υπό το βλέμμα του Πρωθυπουργού υπογράφτηκε στις 8 Απριλίου 2016 η συμφωνία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. στην China Cosco Shipping Corporation Limited. Τελευταίο στάδιο για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης, η έγκριση της συμφωνίας από την Ελληνική Βουλή. Μάλιστα, ίσως και σημαδιακά, επιλέχθηκε η σύμβαση να περάσει από την ολομέλεια της Βουλής στις 30 Ιουνίου, μία μόλις ημέρα πριν την επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα, σε ένα ταξίδι στο οποίο η κυβέρνηση ποντάρει αρκετά σε ότι αφορά την σύσφιγξη των διμερών σχέσεων αλλά και φυσικά την προσέλκυση επενδύσεων.
Και εγένετο θαύμα! Η σύμβαση που έφερε προς ψήφιση στην Βουλή προκάλεσε την αντίδραση της κινεζικής εταιρείας η οποία ενημέρωσε την κυβέρνηση ότι στο κείμενο της συμφωνίας υπήρχαν αλλαγές σε επτά σημεία τα οποία λίγα ή πολύ θα επηρέαζαν την εμπορική εκμετάλλευση και λειτουργία του λιμένα. Πιο συγκεκριμένα η κινεζική πλευρά ανέφερε ότι στο προς ψήφιση κείμενο είχαν διαγραφεί ή τροποποιηθεί όροι που αφορούσαν την έκδοση νέων κανονισμών από την ΟΛΠ Α.Ε., τις υποχρεώσεις της δημόσιας διοίκησης στην χορήγηση εγκρίσεων για την πραγματοποίηση επενδύσεων, την διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής, την άρση της υποχρέωσης της ΟΛΠ Α.Ε. να ακολουθεί τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων, τον τρόπο εκδίκασης διαφορών μεταξύ των συνβαλλομένων μερών κ.α.
Έπειτα από μαραθώνιο διαβουλεύσεων, διαψεύσεων, δηλώσεων και αρκετού παρασκηνίου οι αλλαγές στην συμφωνία που ως φαίνεται ήταν πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργών, διαγράφηκαν και τελικά το αρχικό κείμενο της συμφωνίας εισήλθε προς ψήφιση στην Βουλή όπου και εγκρίθηκε με 223 ψήφους επί 248 παρόντων βουλευτών.
Παρά την ψήφιση της σύμβασης, είναι σίγουρο ότι η όλη διαχείριση της υπόθεσης τραυμάτισε το κύρος της χώρας, μίας χώρας η οποία υποτίθεται ψάχνει εναγωνίως για επενδυτές και την ίδια ώρα δείχνει ένα άλλο πρόσωπο προς την επενδυτική κοινότητα, ένα πρόσωπο αγκυλωμένο σε ιδεοληψίες οι οποίες μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά συμβάλλουν στην έξοδο από την κρίση. Εκτεθειμένος, για μία ακόμη φορά, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Δρίτσας ο οποίος ακόμη και στο παρά ένα, συνεχίζει να βάζει εμπόδια σε μία συμφωνία που και ο ίδιος έχει δηλώσει ότι δεν την πιστεύει. Και δεν είναι ο μόνος.
Από την μεταπολίτευση και μετά είναι πολλά τα παραδείγματα Υπουργών οι οποίοι εναντιώθηκαν σε κυβερνητικές πολιτικές δημιουργώντας προβλήματα στην λειτουργία κυβερνήσεων αλλά και σχέσεις αγάπης-μίσους.
Το ερώτημα λοιπόν είναι γιατί Υπουργοί, συνεχίζουν να υπηρετούν μία πολιτική που καλώς ή κακώς είναι ενάντια στα πιστεύω τους; Τα παραδείγματα και στην παρούσα κυβέρνηση είναι πολλά και εμφανή, όπως εμφανής είναι και η έλλειψη πολιτικής αξιοπρέπειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ