
Εν μέσω πανηγυρικών δηλώσεων και υπό το βλέμμα του Πρωθυπουργού υπογράφτηκε στις 8 Απριλίου 2016 η συμφωνία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. στην China Cosco Shipping Corporation Limited. Τελευταίο στάδιο για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης, η έγκριση της συμφωνίας από την Ελληνική Βουλή. Μάλιστα, ίσως και σημαδιακά, επιλέχθηκε η σύμβαση να περάσει από την ολομέλεια της Βουλής στις 30 Ιουνίου, μία μόλις ημέρα πριν την επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα, σε ένα ταξίδι στο οποίο η κυβέρνηση ποντάρει αρκετά σε ότι αφορά την σύσφιγξη των διμερών σχέσεων αλλά και φυσικά την προσέλκυση επενδύσεων.
Και εγένετο θαύμα! Η σύμβαση που έφερε προς ψήφιση στην Βουλή προκάλεσε την αντίδραση της κινεζικής εταιρείας η οποία ενημέρωσε την κυβέρνηση ότι στο κείμενο της συμφωνίας υπήρχαν αλλαγές σε επτά σημεία τα οποία λίγα ή πολύ θα επηρέαζαν την εμπορική εκμετάλλευση και λειτουργία του λιμένα. Πιο συγκεκριμένα η κινεζική πλευρά ανέφερε ότι στο προς ψήφιση κείμενο είχαν διαγραφεί ή τροποποιηθεί όροι που αφορούσαν την έκδοση νέων κανονισμών από την ΟΛΠ Α.Ε., τις υποχρεώσεις της δημόσιας διοίκησης στην χορήγηση εγκρίσεων για την πραγματοποίηση επενδύσεων, την διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής, την άρση της υποχρέωσης της ΟΛΠ Α.Ε. να ακολουθεί τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων, τον τρόπο εκδίκασης διαφορών μεταξύ των συνβαλλομένων μερών κ.α.
Έπειτα από μαραθώνιο διαβουλεύσεων, διαψεύσεων, δηλώσεων και αρκετού παρασκηνίου οι αλλαγές στην συμφωνία που ως φαίνεται ήταν πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργών, διαγράφηκαν και τελικά το αρχικό κείμενο της συμφωνίας εισήλθε προς ψήφιση στην Βουλή όπου και εγκρίθηκε με 223 ψήφους επί 248 παρόντων βουλευτών.
Παρά την ψήφιση της σύμβασης, είναι σίγουρο ότι η όλη διαχείριση της υπόθεσης τραυμάτισε το κύρος της χώρας, μίας χώρας η οποία υποτίθεται ψάχνει εναγωνίως για επενδυτές και την ίδια ώρα δείχνει ένα άλλο πρόσωπο προς την επενδυτική κοινότητα, ένα πρόσωπο αγκυλωμένο σε ιδεοληψίες οι οποίες μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά συμβάλλουν στην έξοδο από την κρίση. Εκτεθειμένος, για μία ακόμη φορά, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Δρίτσας ο οποίος ακόμη και στο παρά ένα, συνεχίζει να βάζει εμπόδια σε μία συμφωνία που και ο ίδιος έχει δηλώσει ότι δεν την πιστεύει. Και δεν είναι ο μόνος.
Από την μεταπολίτευση και μετά είναι πολλά τα παραδείγματα Υπουργών οι οποίοι εναντιώθηκαν σε κυβερνητικές πολιτικές δημιουργώντας προβλήματα στην λειτουργία κυβερνήσεων αλλά και σχέσεις αγάπης-μίσους.
Το ερώτημα λοιπόν είναι γιατί Υπουργοί, συνεχίζουν να υπηρετούν μία πολιτική που καλώς ή κακώς είναι ενάντια στα πιστεύω τους; Τα παραδείγματα και στην παρούσα κυβέρνηση είναι πολλά και εμφανή, όπως εμφανής είναι και η έλλειψη πολιτικής αξιοπρέπειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ