
Η πετρελαϊκή εταιρεία BP αναμένεται να στείλει το πρώτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω της νέας Διώρυγας του Παναμά στα τέλη του Ιουλίου, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο μία νέα διαδρομή εμπορίου για το LNG.
Όπως αναφέρεται σε δήλωση της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, το υπό βρετανική σημαία δεξαμενόπλοιο LNG «British Merchant» θα ξεκινήσει το ταξίδι του από το Τρινιντάντ & Τομπάγκο και θα κατευθυνθεί προς την διώρυγα του Παναμά για να την διαπλεύσει και να περάσει στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το δεξαμενόπλοιο, που έχει χωρητικότητα 138.517 κυβικών μέτρων φυσικού αερίου, βρίσκεται ήδη αγκυροβολημένο στην Καραϊβική.
Η κόστους 5,3 δις δολαρίων ΗΠΑ νέα διώρυγα θα επιτρέψει για πρώτη φορά την διέλευση μεγάλων πλοίων, όπως αυτά που μεταφέρουν LNG, καθιστώντας πιο εύκολη την τροφοδοσία με LNG της μεγάλης ασιατικής αγοράς. Με τη συντόμευση της διαδρομής μεταξύ Ατλαντικού και Ειρηνικού εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί σημαντική μείωση του κόστους μεταφοράς LNG, αντισταθμίζοντας εν μέρει τις απώλειες που έχει επιφέρει η πτώση της τιμής του LNG κατά την διάρκεια των τελευταίων δύο ετών.
Με βάση τα όσα έχει ανακοινώσει η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, από τη νέα διώρυγα αναμένεται να διέρχονται περί τα 300 δεξαμενόπλοια τον χρόνο, μεταφέροντας περίπου 20 εκατομμύρια τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και φυσικού αερίου και προπανίου.
Φωτό: flickr.com/BP images/LNG carrier British Merchant
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη. Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με…
Ο κολοσσός CMA CGM συνεχίζει την επέκταση του στόλου του, παραλαμβάνοντας το containership «CMA CGM TIGA». Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί τον επίλογο μιας παραγγελίας…
Αναντίρρητα, η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει μια περίοδο έντονων προκλήσεων. Τα όρια που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για την αποανθρακοποίηση επιτάσσουν την ανάγκη στροφής…
Νέα σημαντική συμφωνία υπέγραψαν πρόσφατα τα ναυπηγεία Fincantieri, καθώς εξασφάλισαν παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο ακόμα κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός και η…
Θετικές παραμένουν οι τελευταίες εξελίξεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα Very Large Gas Carriers να παραμένουν στο επίκεντρο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη…
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη…
Στο τεύχος της 15ης Αυγούστου 1961, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν στο αναγνωστικό τους κοινό το δανικό επιβατηγό πλοίο «Bornholm», με αφορμή την πρόσφατη ολοκλήρωση…
Οι νέες τεχνολογίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των ναυτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο του 18ου Greener Shipping Summit. Το συνέδριο διοργανώθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ