Oι κάτοικοι του Γιβραλτάρ μπορεί να ψήφισαν κατά 95% για να παραμείνουν εντός της ΕΕ την προηγούμενη Πέμπτη, το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, όμως, προκαλεί ανησυχία τόσο στο Λονδίνο. όσο και στην διεθνή ναυτιλιακή και επιχειρηματική κοινότητα, για ευνόητους λόγους.
Το μικροσκοπικό ημιανεξάρτητο «προτεκτοράτο» του Ηνωμένου Βασιλείου αποτελεί σημείο μόνιμων αντιπαραθέσεων μεταξύ Λονδίνου και Μαδρίτης, εδώ και 300 χρόνια, αφού η Ισπανία αρνείται να αποδεχθεί την απόλυτη κυριαρχία της Βρετανίας και ζητά μια κοινή διακυβέρνησή του. Λίγες ώρες μετά το δημοψήφισμα ο υπουργός εξωτερικών της Ισπανίας δήλωσε, μάλιστα, χαρακτηριστικά ότι πιθανώς στο άμεσο μέλλον η σημαία της Ισπανίας να κυματίζει και πάλι στον βράχο του Γιβραλτάρ.
Το μικροσκοπικό υπερπόντιο έδαφος του Ηνωμένου Βασιλείου με 32.000 κατοίκους αποτελεί φορολογικό παράδεισο για πολλές εταιρείες και φυσικά πρόσωπα και ήταν το μόνο από τα ευρωπαϊκά νησιά- φορολογικούς παραδείσους του Ηνωμένου Βασιλείου, που άνοιξε τις κάλπες για τον τοπικό πληθυσμό στις εκλογές για το Brexit. H νήσος Μαν και τα νησιά της Μάγχης (Jersey, Guernsey και το Alderney) δε συμμετείχαν στο δημοψήφισμα, αφού δεν ήταν μέλη της ΕΕ.
Ωστόσο, το μέλλον του Βράχου του Γιβραλτάρ και των προαναφερθέντων νησιών είναι πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον, των Βρυξελών και των διεθνών ΜΜΕ μιας και μετά της αποκαλύψεις σχετικά με τα έγγραφα του Παναμά οι διεθνείς δικαστικές και αστυνομικές αρχές προσπαθούν να αποκαλύψουν διεθνή κυκλώματα μεταφοράς παράνομου χρήματος και αποφυγής φορολόγησης, ειδικά σε ημιαυτόνομα κρατίδια που αποτελούν ασφαλείς παραδείσους για εταιρείες και φυσικά πρόσωπα.
Μπορεί η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ να είναι προς το συμφέρων όσων αναζητούν την ησυχία των φορολογικών παραδείσων αλλά οι τοπικοί πληθυσμοί φαίνονται όχι μόνο ανήσυχοι αλλά και θορυβημένοι από τις τρέχουσες εξελίξεις.
Τοπικές κυβερνήσεις και ΜΜΕ θεωρούν ότι το Brexit θα τους αποκόψει από τα γειτονικά κράτη, τις υπηρεσίες και τα αγαθά τους στα οποία στηρίζονται για την απλούστευση της καθημερινότητάς τους.
Αναμένονται εξελίξεις ραγδαίες…
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ