Η Νιγηρία αναζητά την επένδυση 40 έως 50 δις δολαρίων σε έργα πετρελαίου, έχοντας αυξήσει πλέον την παραγωγή αργού στα μεγέθη των 1,9 εκατ. βαρελιών ημερησίως, ενώ αν επισκευαστεί ένας κομβικός αγωγός πετρελαίου, που υπέστη καταστροφές από επίθεση ένοπλων τρομοκρατικών ομάδων στο Δέλτα του Νίγηρα προ μίας εβδομάδας, η δυνατότητα εξαγωγών της χώρας θα αγγίξει τα 2,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Σε χθεσινές δηλώσεις του από το Πεκίνο ο υπουργός υπεύθυνος για τα θέματα πετρελαίου της χώρας, Emmanuel Ibe Kachikwu, ανέφερε ότι η Νιγηρία υπέγραψε μία συμφωνία συνεργασίας με την κινέζικη εταιρεία China North Industries Group Corp. για μία επένδυση ύψους $8,5 δις στον ενεργειακό τομέα της χώρας, η οποία ελπίζει να υλοποιηθεί επιτυχώς.
Στην ίδια συνέντευξη, που δόθηκε στο Bloomberg, ο Νιγηριανός υπουργός ανέφερε ότι «στόχος μας είναι η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων που θα φτάσουν τα $40 έως και $50 δις», ενώ επισήμανε «ότι επιλέγεται η επίσκεψη στην Κίνα γιατί είναι μία χώρα που έχει την δυνατότητα υλοποίησης τέτοιας έκτασης επενδύσεων στον πετρελαϊκό τομέα, κάτι που κρίνουμε ως ιδιαιτέρως χρήσιμο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νιγηρία είναι μέλος του ΟΠΕΚ και μέχρι πρότινος η μεγαλύτερη παραγωγός πετρελαίου της Αφρικής. Αυτήν την θέση, όμως, έχασε από την Αγκόλα, λόγω των καταστροφών που έχουν επιφέρει σε νιγηριανούς αγωγούς πετρελαίου αλλά και πετρελαιοπηγές ένοπλες στρατιωτικές ομάδες, όπως η ομάδα «Niger Delta Avengers».
Μάλιστα τα μέλη της τελευταίας δηλώνουν ανυποχώρητα ως προς την απόφασή τους να συνεχίσουν τις επιθέσεις τους σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, εάν η κυβέρνηση της Νιγηρίας δεν σταματήσει την περιθωριοποίηση -όπως τα ίδια κρίνουν- της περιοχή του Δέλτα του Νίγηρα και δεν θελήσει να απολαμβάνουν και οι κάτοικοι της περιοχής τα οφέλη από τα πλούσια πετρελαϊκά κοιτάσματα του ποταμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη ενός νέου κύκλου παραδόσεων εγκαινίασε η MSC με την παραλαβή ενός ακόμα νεότευκτου containership. Συγκεκριμένα, η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών παρέλαβε πρόσφατα…
Ρεκόρ κατέγραψαν, στη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του τρέχοντος έτους, οι παραγγελίες containerships. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες…
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το 2022, και τον αποκλεισμό αρκετών ουκρανικών λιμένων, ο λιμένας της Κωνστάντζας έχει εξελιχθεί σε κόμβο της…
Πλοίο το οποίο μετέφερε υγρό υδρογόνο έφτασε την Τρίτη 22 Οκτωβρίου στο Yantian Port στην πόλη Σεντζέν της νότιας Κίνας, ολοκληρώνοντας ένα ταξίδι 20.000…
Από πτώση σε πτώση βρίσκονται οι ναύλοι των LNG carriers, ειδικά στη Λεκάνη του Ατλαντικού, όπου οι ναύλοι σημείωσαν εβδομαδιαία μείωση $6.500 και πλέον…
Την ισχυρή και μακροχρόνια συνεργασία των ναυπηγείων Fincantieri και της εταιρείας κρουαζιέρας Viking Line αντικατοπτρίζει η νέα συμφωνία που υπέγραψαν οι δύο πλευρές. Συγκεκριμένα,…
Απονεμήθηκε την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το διεθνές βραβείο Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς (Maritime Person of the Year Award) του International Propeller Club, στην Κύπρια…
Η μεταβλητότητα καλά κρατεί για τα LPG carriers, με έμφαση στα μεγαλύτερα μεγέθη, όπου οι ναύλοι σημείωσαν πτώση της τάξεως των $300.000 μηνιαίως την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ