Η Νιγηρία αναζητά την επένδυση 40 έως 50 δις δολαρίων σε έργα πετρελαίου, έχοντας αυξήσει πλέον την παραγωγή αργού στα μεγέθη των 1,9 εκατ. βαρελιών ημερησίως, ενώ αν επισκευαστεί ένας κομβικός αγωγός πετρελαίου, που υπέστη καταστροφές από επίθεση ένοπλων τρομοκρατικών ομάδων στο Δέλτα του Νίγηρα προ μίας εβδομάδας, η δυνατότητα εξαγωγών της χώρας θα αγγίξει τα 2,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Σε χθεσινές δηλώσεις του από το Πεκίνο ο υπουργός υπεύθυνος για τα θέματα πετρελαίου της χώρας, Emmanuel Ibe Kachikwu, ανέφερε ότι η Νιγηρία υπέγραψε μία συμφωνία συνεργασίας με την κινέζικη εταιρεία China North Industries Group Corp. για μία επένδυση ύψους $8,5 δις στον ενεργειακό τομέα της χώρας, η οποία ελπίζει να υλοποιηθεί επιτυχώς.
Στην ίδια συνέντευξη, που δόθηκε στο Bloomberg, ο Νιγηριανός υπουργός ανέφερε ότι «στόχος μας είναι η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων που θα φτάσουν τα $40 έως και $50 δις», ενώ επισήμανε «ότι επιλέγεται η επίσκεψη στην Κίνα γιατί είναι μία χώρα που έχει την δυνατότητα υλοποίησης τέτοιας έκτασης επενδύσεων στον πετρελαϊκό τομέα, κάτι που κρίνουμε ως ιδιαιτέρως χρήσιμο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νιγηρία είναι μέλος του ΟΠΕΚ και μέχρι πρότινος η μεγαλύτερη παραγωγός πετρελαίου της Αφρικής. Αυτήν την θέση, όμως, έχασε από την Αγκόλα, λόγω των καταστροφών που έχουν επιφέρει σε νιγηριανούς αγωγούς πετρελαίου αλλά και πετρελαιοπηγές ένοπλες στρατιωτικές ομάδες, όπως η ομάδα «Niger Delta Avengers».
Μάλιστα τα μέλη της τελευταίας δηλώνουν ανυποχώρητα ως προς την απόφασή τους να συνεχίσουν τις επιθέσεις τους σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, εάν η κυβέρνηση της Νιγηρίας δεν σταματήσει την περιθωριοποίηση -όπως τα ίδια κρίνουν- της περιοχή του Δέλτα του Νίγηρα και δεν θελήσει να απολαμβάνουν και οι κάτοικοι της περιοχής τα οφέλη από τα πλούσια πετρελαϊκά κοιτάσματα του ποταμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ