Η απόφαση των Βρετανών για αποχώρηση από την ΕΕ έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στην πετρελαϊκή βιομηχανία της Βόρειας Θάλασσας, υψηλόβαθμα στελέχη της οποίας προειδοποιούν ότι τα προβλήματα και οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι εταιρείες παραγωγής και εμπορίας πετρελαίου στο άμεσο μέλλον θα είναι μεγάλες.
Μάλιστα, την Παρασκευή, στον απόηχο του Brexit, η τιμή του αργού υποχώρησε περισσότερο από 5% ή $ 2,7 και διαμορφώθηκε στα $48,25 ανά βαρέλι. Από την άλλη σημαντική πτώση κατέγραψαν και οι μετοχές των πετρελαϊκών κολοσσών Royal Dutch Shell και η BP.
Από την πλευρά της η Εμπορική Ένωση Oil & Gas UK σε επίσημη ανακοίνωσή της ανέφερε ότι τα μέλη της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου του Ηνωμένου Βασιλείου επέλεξαν να διατηρήσουν στάση ουδετερότητας καθ’ όλη την διάρκεια που προηγήθηκε του δημοψηφίσματος, ενώ τονίζεται ότι «θα σεβαστούν» απόλυτα την ετυμηγορία του βρετανικού λαού.
Ωστόσο, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι μετά την απόφαση για Brexit τόσο η χώρα όσο και η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της βρίσκονται σε μία ιδιαιτέρως «κρίσιμη καμπή».
Το αίτημα, πλέον, των μελών του Oil & Gas UK είναι οι πολιτικοί της χώρας «να συνεργαστούν εποικοδομητικά ώστε από να πραγματοποιηθεί η διαδικασία αποχώρησης από την ΕΕ όσο το δυνατόν ομαλότερα».
Τέλος, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η υφαλοκρηπίδα του Ηνωμένου Βασιλείου θα εξακολουθήσει να προσελκύει επενδύσεις και να αποτελεί ελκυστικό χώρο ίδρυσης και εγκαταστάσης νέων επιχειρήσεων».
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ/BP/HANDOUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ