
Με αύξηση του εκθεσιακού χώρου που υπερβαίνει το 15% και συνολική έκταση που ξεπερνά τα 40.000 τετραγωνικά μέτρα, καθώς και πάνω από 40 συνέδρια και νέα αθλητικά γεγονότα, τα φετινά Ποσειδώνια θα είναι τα μεγαλύτερα στη σχεδόν 50ετή ιστορία τους, όπως επιβεβαιώνεται από τους διοργανωτές της πιο σημαντικής ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο.
Περισσότεροι από 1.800 εκθέτες από 89 χώρες θα δώσουν το «παρών» στα Ποσειδώνια 2016, που ανοίγουν τις πύλες τους τη Δευτέρα 6 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, για μία εβδομάδα στη διάρκεια της οποίας τα πιο διακεκριμένα στελέχη του κλάδου της ναυτιλίας από όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να κλείσουν επιχειρηματικές συμφωνίες στο πλαίσιο της έκθεσης-θεσμού.
Συνολικά περίπου 20.000 επισκέπτες αναμένεται να περιηγηθούν στις αίθουσες και τους διαδρόμους των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων της έκθεσης, η οποία κάθε δεύτερη χρονιά γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κλάδου που διακινεί περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Τα Ποσειδώνια έχουν πλέον αναγνωριστεί παγκοσμίως ως η βασική πλατφόρμα επικοινωνίας της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας με την Ελληνική Ναυτιλία, η οποία ελέγχει περίπου το 20% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου.
«Η ανάπτυξη των Ποσειδωνίων είναι αποτέλεσμα της ικανότητας της Ελληνικής ναυτιλίας να προσαρμόζεται στις σύγχρονες προκλήσεις και να διατηρεί την ηγετική θέση στον κλάδο χάρη στον δυναμισμό, την επιχειρηματική οξυδέρκειά της και τη συνεχή αναβάθμιση και ανανέωση του προϊόντος της», δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής, Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε με την ευκαιρία της έναρξης της 25ης έκθεσης των Ποσειδωνίων.
Σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας 11,2 έτη και αριθμεί 4.545 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 19,63% του παγκοσμίου στόλου σε dwt.
«Παρά τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό, ο ποντοπόρος στόλος της Ελλάδας καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση στον κόσμο και επεκτείνεται συνεχώς, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις τρέχουσες 350 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων», δήλωσε ο κ. Γεώργιος Δ. Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κατά τη διάρκεια της επίσημης συνέντευξης Τύπου των Ποσειδωνίων.
Από την πλευρά του, ο Θεόδωρος Ε. Βενιάμης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια προβάλλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη σημασία του κλάδου της εμπορικής ναυτιλίας και τις απαραίτητες υπηρεσίες που προσφέρει στο διεθνές εμπόριο και στην παγκόσμια οικονομία. Η εντυπωσιακή αυτή έκθεση δείχνει έμπρακτα και την ανεκτίμητη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε μια κρίσιμη περίοδο για την οικονομία μας και εν μέσω αντίξοων συνθηκών που απορρέουν τόσο από πιέσεις της παγκόσμιας αγοράς όσο και από πρόσφατες άστοχες προσεγγίσεις ευρωπαϊκών οργάνων, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί την πρώτη θέση διεθνώς με το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight και το 50% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και φιλοξενεί με υπερηφάνεια το πιο σημαντικό διεθνές εμπορικό γεγονός της ναυτιλίας».
Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, δήλωσε με τη σειρά του: «Ενώ η Ελλάδα αγωνίζεται σθεναρά να ανακάμψει μετά από πολλά χρόνια οικονομικής δυσχέρειας, η ναυτιλιακή βιομηχανία, ως υπόδειγμα εφευρετικότητας και προνοητικότητας, αναδεικνύεται ο ηγέτης στις περισσότερες αγορές μεταφοράς ξηρού φορτίου. Παρότι πολλοί τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας υφίστανται οδυνηρές προσαρμογές, ο κλάδος με τη θετική του στάση δείχνει ότι όχι μόνο είναι ικανός να επιβιώσει αλλά και να ευημερήσει. Πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να συνεχίσει να στηρίζει τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας με κάθε δυνατό τρόπο, διότι χωρίς τη ναυτική της κληρονομιά η Ελλάδα δεν θα ήταν η περήφανη χώρα που είναι σήμερα».
Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν μπροστά μας, όπως επεσήμανε ο Γιάννης Κ. Λύρας, Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των Ποσειδωνίων: «Παρόλο που η Ελλάδα βιώνει την πιο βαθιά και μεγαλύτερη σε διάρκεια οικονομική κρίση από τότε που προσχώρησε στην τότε ΕΟΚ των 9 κρατών-μελών, το 1981, τα Ποσειδώνια 2016 δεν έχουν χάσει τίποτα από την αίγλη τους. Η επιτυχία και ο δυναμισμός της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας αποτυπώνεται με τον πιο εύγλωττο τρόπο στην έκθεση αυτή. Σχεδόν η μισή ναυτιλιακή δραστηριότητα της Ε.Ε. βρίσκεται στα χέρια της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, η οποία στηρίζει το ελληνικό και ευρωπαϊκό ναυτιλιακό cluster και συμβάλλει ετησίως σημαντικά στην ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία. Κι αυτό, παρότι η πορεία της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας υπονομεύεται – ελπίζουμε χωρίς πρόθεση – από την έρευνα που διεξάγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο νομικό και φορολογικό καθεστώς που ισχύει επί μακρόν στην ελληνική ναυτιλία. Όπως προκύπτει, άλλωστε, από το εντυπωσιακό μέγεθος και την απήχηση των φετινών Ποσειδωνίων, το καθεστώς αυτό υπήρξε μέχρι τώρα ιδιαίτερα αποτελεσματικό».
Εντούτοις, χάρη στην ηγετική θέση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας και τις συνεχείς ανανεώσεις του στόλου της, τα Ποσειδώνια αποτελούν πόλο έλξης για τους προμηθευτές και τους κατασκευαστές της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που θέλουν να εκθέσουν και να προβάλουν τα προϊόντα τους.
Περισσότερα από 200 ναυπηγεία, με προεξάρχοντα κράτη την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, που έχουν μακρά παράδοση στις ναυπηγήσεις, θα επιχειρήσουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών του μεγαλύτερου στόλου παγκοσμίως, σε μία εκδήλωση που έχει γίνει συνώνυμο της επίτευξης συμφωνιών για ναυπηγήσεις νέων πλοίων.
Πάνω από 80 εκθέτες από τον κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) συμμετέχουν στα φετινά Ποσειδώνια και αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητριών εταιρειών για “έξυπνα πλοία”, όπως υπαγορεύεται από τις αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο και την ανάγκη για βελτίωση της απόδοσης των πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Υπερ: Σχεδόν μηδενικές οι παραγγελίες πλοίων-μεγαθηρίων το 2025 Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
«Τρέχουν» οι παραδόσεις αεροσκαφών το 2025, με την ευρωπαϊκή Airbus να ξεπερνά τις εκτιμήσεις αναλυτών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, η Airbus παρέδωσε…
Τον διπλασιασμό της κλίμακας ενός ήδη τεράστιου έργου φυσικού αερίου στη δυτική ακτή του Καναδά υποστηρίζει με σθένος η κυβέρνηση μετά τις εμπορικές τριβές…
Απώλειες σημειώθηκαν στις αγορές εμπορευμάτων τη Δευτέρα 7 Απριλίου, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του πετρελαίου μάλιστα να κατρακυλούν στα χαμηλότερα επίπεδα από το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ