
Η βρετανική κυβέρνηση για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν μισό αιώνα καταγράφει μειωμένα έσοδα από την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Βόρεια Θάλασσα.
Ενώ μέχρι πρόσφατα και συγκεκριμένα μέχρι το 2011 η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της χώρας απέδιδε στα κρατικά ταμεία χρηματικά ποσά της τάξης των 11 δισεκατομμυρίων στερλινών (14,5 δις ευρώ περίπου), το 2015 η δραματική πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου οδήγησε σε σημαντική μείωση των εσόδων προς τα βρετανικά κρατικά ταμεία, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από το 1968-1969, από τότε δηλαδή που άρχισαν να τηρούνται τα σχετικά αρχεία.
Πιο αναλυτικά, μπορεί στο Υπουργείο Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου από την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Βόρεια Θάλασσα να κατεβλήθη εταιρικός φόρος ύψους 538 εκατομμυρίων στερλινών, αλλά από την άλλη τα φορολογικά έσοδα από το πετρέλαιο μειώθηκαν σημαντικά, κατά 562 εκατομμύρια στερλίνες, διαμορφώνοντας ένα αρνητικό ισοζύγιο 24 εκατ.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών τονίζεται ότι η μείωση των εσόδων θα πρέπει να αποδοθεί στην αύξηση των ποσών που κατευθύνονται προς επενδύσεις σε υφιστάμενα αλλά και νέα έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου, στις εγκαταστάσεις που λόγω κρίσης παροπλίζονται και οδηγούνται εκτός αγοράς, καθώς και στη μείωση του όγκου του πετρελαίου και του φυσικού αερίου που παράγεται στην Βόρεια Θάλασσα.
Παρά τη μείωση βέβαια των εσόδων, κυβερνητικοί παράγοντες αλλά και παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι η ήδη ειλημμένη απόφαση της Ντάουνινγκ Στριτ όσο και της κυβέρνησης της Σκωτίας για εφαρμογή ενός νέου πακέτου φορολογικών μέτρων και ελαφρύνσεων προς την βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού της χώρας, που αγγίζουν ποσά της τάξης των £ 2,3 δις, αναμένεται μεσοπρόθεσμα να οδηγήσει σε αύξηση των επενδύσεων και σε εκ νέου αύξηση των εσόδων για τα βρετανικά κρατικά ταμεία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/KJETIL ALVSVIK / BP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ