Δεκάδες εταιρείες της Νότιας Κορέας βρίσκονται αντιμέτωπες με τη μεγάλη πρόκληση της αποπληρωμής των δανείων που είχαν λάβει κατά τα προηγούμενα έτη, πριν το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μάλιστα, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι τόσο άμεσες και επιτακτικές που η μόνη επιλογή που έχουν φαίνεται πως είναι η άμεση απόλυση αρκετών χιλιάδων από τους εργαζομένους τους.
Με βάση τα όσα μεταδίδουν τοπικά ειδησεογραφικά μέσα, οι περισσότερες απολύσεις θα αφορούν όσους εργάζονται στον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας, η μεγέθυνση του οποίου αποτελούσε μέχρι πρότινος την αιτία της εντυπωσιακής οικονομικής ανάπτυξης που είχε βιώσει η Νότια Κορέα κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Σήμερα, η ναυπηγική δραστηριότητα στη Νότια Κορέα βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου να δείχνουν πως η αξία των παραγγελιών έχει πέσει κατά 94% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, με δεδομένο ότι οι παραγγελίες για νέα πλοία παραμένουν ελάχιστες, σε σχέση με ό,τι συνέβαινε τα περασμένα χρόνια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία δεν θα έχουν άλλη λύση από το να μειώσουν ακόμα περισσότερο το προσωπικό τους, το οποίο στην ουσία υποαπασχολείται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co αναμένεται μέχρι το 2018 να απολύσει σχεδόν 1.300 υπαλλήλους της, ενώ όπως υποστηρίζει το σωματείο των εργαζομένων ο αριθμός των απολύσεων αναμένεται να φθάσει συνολικά τις 10.000.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Νότια Κορέα αλλά και η Κίνα, που αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα και είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση του ναυπηγικού της τομέα. Και μολονότι ο ναυπηγικός τομέας της χώρας έχει δεχτεί σημαντική στήριξη από την κυβέρνηση του Πεκίνου με υψηλά δάνεια, εντούτοις ο συνεχής δανεισμός έχει φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ και το επόμενο βήμα -όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές- θα είναι η εφαρμογή ενός σκληρού προγράμματος ομαδικών απολύσεων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Φωτό: flickr.com/Ale
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το λιμάνι της Σανγκάης έγινε το πρώτο λιμάνι στον κόσμο που κατέγραψε ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, άνω των 50 εκατ. TEUs. Το κινεζικό λιμάνι καταγράφεται…
Η Azerbaijan Airlines ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες τις πτήσεις της από το Μπακού προς το Γκρόζνι, της πρωτεύουσα της Τσετσενίας, έως ότου ολοκληρωθεί η…
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ